Gepubliceerd
Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier.
Wat doet die banaan op je website?
De bezoeker op jouw site is een aapje die maar één ding wil: een banaan. Hij heeft honger en het allerlekkerste, het product waar hij het meeste belang bij heeft, is een banaan. Dus maak jij een knop op je site die zo duidelijk is, dat jouw aap...
Te weinig klanten uit je website
Te weinig omzet? En vermoed je dat dat alles te maken heeft met jouw slecht werkende site? Aii. Want zoek maar eens uit waar het fout gaat. Zonder goede zoekwoorden is je site nagenoeg onvindbaar. Wringt je vormgeving, dan haakt de lezer af op...
Zo (her)schrijf je snel je eigen webtekst
Snel je eigen webtekst schrijven. Helaas, dat gaat niet lukken. Dat lukt mij zelfs niet. Maar snel je webtekst afkrijgen, dat kan wél! Met deze vijf stappen til je deze zomer je tekst rigoureus naar een hoger plan. 1: Begin met mootjes hakken...
Hoe krijg je meer lezers op je blog?
Ik heb ze ook hoor: ongelezen blogs. Niet bepaald motiverend om te blijven schrijven als je het idee hebt dat niemand jouw moeizaam uitgeperste artikeltje leest. Terwijl je die dag nog zoveel andere klussen op je prioriteitenlijstje had staan....
Maak van je tagline een echte trigger
Een nieuwe bezoeker moet binnen enkele seconden op jouw site zien: waar ben ik beland en wat kan ik hier doen? Een van de belangrijkste aanwijzingen daarvoor is de tagline: een soort slogan naast je bedrijfsnaam en logo, die zegt wat je doet....
Heb jij een blinde vlek voor je eigen tekst?
Een van de grote nadelen als je zelf je teksten schrijft voor je eigen website, is dat je er veel te dicht op zit. Je denkt dat jij degene bent die alles het beste weet, maar juist dan is de kans groot dat je je onvoldoende inleeft in je lezer....
Zo kies je de juiste zoekwoorden
Ben je zelfstandig ondernemer en heb je al een behoorlijk volle agenda, dan is de kans groot dat je helemaal geen zin hebt om je zoekwoorden uit te pluizen met alle technische tools die daar voor zijn. Sterker, ik verdenk veel ondernemers ervan...
Met controle stel je de lezer gerust
Vreselijk moeilijk vinden veel mensen het als dingen anders lopen dan gepland. Dat levert stress op. Hoofdpijn. Pennen of sleutels die door de kamer vliegen. Aargh.... waarom juist NU? Waarom nu JIJ? Waarom nu WEER... GEK word je ervan! Die...
Opvallen en toch gewoon blijven?
Veel ondernemers schrijven hun webteksten zelf. Waarom? Omdat ze het idee hebben dat alleen zij hun eigen persoonlijkheid erin kunnen stoppen. Zo was ook Harm Jensma van Harmoney Control zelf voortvarend aan de gang geweest. Hij had van alles...
Meer tips in je mailbox