Blog

Bla-bla-taal: maak jij je er schuldig aan?

Veel ondernemers kunnen prima schrijven. Totdat het voor hun eigen website is. Dan leggen ze de lat ineens zo hoog dat ze elke zin afkeuren, steeds opnieuw beginnen en blijven aanvullen: omdat het toch steeds niet voldoende is. Ik zag er een schrijnend voorbeeld van...

Lees meer

Hoe krijg je meer mensen naar je website?

Dit blijft een dilemma: moet je nu je webteksten als prioriteit zien, of heeft dat geen enkele zin en moet je eerst zorgen dat je meer bezoekers op je website krijgt? En hoe dan? Een snelle blik op vier methoden die NIET altijd met elkaar matchen! Technische jongens...

Lees meer

Verleiden zonder trucjes kan best

Hoe kun je verleiden zonder trucjes? Veel van mijn klanten willen niet schreeuwerig overkomen. Maar om klanten te krijgen, moeten ze wel verleiden. Op zijn minst een béétje. Ja toch? Of toch niet? In dit blog leg ik je uit dat je ook zonder verleidingstechnieken kunt....

Lees meer

Maak jij het te bont op je website?

Heb jij de afgelopen weken hard gewerkt aan je websiteteksten? En ben je nu klaar om het over te geven aan de vormgever? Dan ga je ongetwijfeld geconfronteerd worden met bewegend beeld. Bepaal dus nu in alle rust of welke consequenties dat heeft… en of je dat wilt....

Lees meer

Wanneer ga je de fout in met je webtekst?

Als je de zomermaanden hebt gebruikt om je eigen webteksten aan te passen, heb je gemerkt hoe lastig het kan zijn om de juiste hoeveelheid woorden te gebruiken. Het aantal woorden per pagina mag best heel veel zijn. Maar als jij zo iemand bent die veelvuldig elke...

Lees meer

Meta’s beste boekentips

Het is vakantie. Voor jou misschien al wat langer, voor mij bijna. Daarom bijna traditiegetrouw even wat leesvoertips. Handig voor als je er nu eindelijk (!) tijd voor hebt, en nog handiger als je die tijd wilt gebruiken omdat je hierna echt heel serieus je website...

Lees meer

Hard of soft én de gevaren

Wist je dat er in de marketing zoiets bestaat als 'harde marketing' en 'softe marketing'? Je zou er bijna rode oortjes van krijgen. Maar het bestaat dus echt. Die harde marketing kun je ook soft verpakken, een soort 'fifty shades of grey'. Lees dit blog en bedenk dan...

Lees meer

Hoe gratis is jouw gratis?

Bij het afronden van mijn nieuwe website heb ik zelf een besluit genomen dat echt voelde als ‘een stap’. Want, geprikkeld door mijn coach, vroeg ik me af: ‘in hoeverre is mijn gratis weggever ook echt gratis? ‘ Al jaren geef ik die weggevers cadeau in de vorm van...

Lees meer

Heb je ongemerkt een slechte reputatie?

Ik ken een prachtige website. Supermooie foto’s, eenvoudig design dus snelle laadtijd, geen toeters en bellen. Toch schrok ik me laatst rot. Want als je zoekt op dat bedrijf in die regio, zet Google de website niet in het rijtje zoekresultaten. Hoe kan dít?, dacht ik....

Lees meer

Omdenken: ook in je webtekst

De meeste mensen kennen het wel: Omdenken. Met van die leuke positieve quotes die van een half leeg glas, een half volle maken… Niks nuttigs, totdat ik het hele boek van Berthold Gunther ging lezen deze vakantie, en ontdekte dat omdenken heel goed kan werken om zelf...

Lees meer

Over mij

Ik ben Meta Groot Antink, tekstschrijver en coach speciaal voor websites. Ik help je om structuur te brengen in je pagina’s en je teksten te optimaliseren voor je klant én voor je vindbaarheid. Geen gouden bergen, maar goede teksten in een stijl die past bij jou, zodat meer lezers jou bellen en boeken. Interesse? Bekijk dan mijn aanbod.

Meer tips in je mailbox

Elke 14 dagen publiceer ik een nieuw artikel. Schrijf je gratis in en verbeter zelf je webteksten stap voor stap.



dit veld niet invullen s.v.p.