Blog

Structuur is niet alles… of wel?!

Vorige week zat ik in een 1:1 traject met een klant. Een kei in haar vak, met meer dan 25 jaar ervaring, een volle agenda en een flink netwerk waarvan ze heel goed weet hoe ze die mensen helpt. Toch wilde ze haar website opfrissen. Niet dat ze veel aanvragen krijgt...

Lees meer

Zo schrijf je zonder opscheppen

Laatst volgde ik een webinar. En ergens halverwege zei de trainer: ‘als expert zit ik een beetje eenzaam op de berg, potentiële klanten kijken tegen me op. Maar ik heb een format waarmee je die potentiële klant ophaalt. Die ga ik je zo vertellen’. Mijn haren gingen...

Lees meer

Trap jij in de zie-je-wel-valkuil?

Achter de schermen help ik een mannelijke ondernemer met zijn website.  Hij is best eigenwijs, maar ik heb afgesproken dat ik dat mag zeggen want hij blijft toch anoniem. Hij is ook geen echte klant, want dan zouden we ruzie krijgen. Maar deze ondernemer heeft wel een...

Lees meer

Bla-bla-taal: maak jij je er schuldig aan?

Veel ondernemers kunnen prima schrijven. Totdat het voor hun eigen website is. Dan leggen ze de lat ineens zo hoog dat ze elke zin afkeuren, steeds opnieuw beginnen en blijven aanvullen: omdat het toch steeds niet voldoende is. Ik zag er een schrijnend voorbeeld van...

Lees meer

Hoe krijg je meer mensen naar je website?

Dit blijft een dilemma: moet je nu je webteksten als prioriteit zien, of heeft dat geen enkele zin en moet je eerst zorgen dat je meer bezoekers op je website krijgt? En hoe dan? Een snelle blik op vier methoden die NIET altijd met elkaar matchen! Technische jongens...

Lees meer

Verleiden zonder trucjes kan best

Hoe kun je verleiden zonder trucjes? Veel van mijn klanten willen niet schreeuwerig overkomen. Maar om klanten te krijgen, moeten ze wel verleiden. Op zijn minst een béétje. Ja toch? Of toch niet? In dit blog leg ik je uit dat je ook zonder verleidingstechnieken kunt....

Lees meer

Maak jij het te bont op je website?

Heb jij de afgelopen weken hard gewerkt aan je websiteteksten? En ben je nu klaar om het over te geven aan de vormgever? Dan ga je ongetwijfeld geconfronteerd worden met bewegend beeld. Bepaal dus nu in alle rust of welke consequenties dat heeft… en of je dat wilt....

Lees meer

Wanneer ga je de fout in met je webtekst?

Als je de zomermaanden hebt gebruikt om je eigen webteksten aan te passen, heb je gemerkt hoe lastig het kan zijn om de juiste hoeveelheid woorden te gebruiken. Het aantal woorden per pagina mag best heel veel zijn. Maar als jij zo iemand bent die veelvuldig elke...

Lees meer

Meta’s beste boekentips

Het is vakantie. Voor jou misschien al wat langer, voor mij bijna. Daarom bijna traditiegetrouw even wat leesvoertips. Handig voor als je er nu eindelijk (!) tijd voor hebt, en nog handiger als je die tijd wilt gebruiken omdat je hierna echt heel serieus je website...

Lees meer

Hard of soft én de gevaren

Wist je dat er in de marketing zoiets bestaat als 'harde marketing' en 'softe marketing'? Je zou er bijna rode oortjes van krijgen. Maar het bestaat dus echt. Die harde marketing kun je ook soft verpakken, een soort 'fifty shades of grey'. Lees dit blog en bedenk dan...

Lees meer

Over mij

Ik ben Meta Groot Antink, tekstschrijver en coach speciaal voor websites. Ik help je om structuur te brengen in je pagina’s en je teksten te optimaliseren voor je klant én voor je vindbaarheid. Geen gouden bergen, maar goede teksten in een stijl die past bij jou, zodat meer lezers jou bellen en boeken. Interesse? Bekijk dan mijn aanbod.

Meer tips in je mailbox

Elke 14 dagen publiceer ik een nieuw artikel. Schrijf je gratis in en verbeter zelf je webteksten stap voor stap.



dit veld niet invullen s.v.p.