Gepubliceerd
Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier.
Maak het meer, niet minder
De meeste klanten denken dat ze duidelijk zijn als ze zeggen: dit zijn we, dit doen we, daar zitten we. Maar het aanbod – dit doen we – is in de praktijk niet voor één gat te vangen. Doe je dat wel, dan loop je grote kans dat jouw bezoeker afhaakt, terwijl...
Mis jij deze boost op je website?
Het boek ‘Influence’ van Robert Cialdini is al geschreven in 1984. En toch zijn er nog websites die één heel belangrijk instrument ongebruikt laten om de bezoeker te beinvloeden. Simpelweg omdat het niet het eerste is waar je aan denkt als je...
Wat wij kunnen leren van een webshop
Webshops zijn totaal NIET te vergelijken met onze verleidelijke sites vol zakelijke dienstverlening. Toch? Naar mijn mening is een webshop inderdaad heel iets anders. En toch kunnen wij als ZZP’ers en dienstverleners nog wel wat leren van die...
Kent Google jouw bedrijf wel goed genoeg?
Ik zie het zó vaak fout gaan: ondernemers die wel een mooie website hebben ( of laten maken), maar die daarbuiten allerlei kansen missen om gratis en snel veel beter gevonden te worden door zowel Google als fysieke klanten. Voor lezers die...
Wanneer is lang té lang?
Is een blog van 500 woorden te lang? Mag je hometekst meer zijn dan tien regels? Die vragen krijg ik vaak. Of beter: die twijfels hoor ik vaak. Lees hier hoe je de afweging maakt in tekstlengte… zonder je onzeker te blijven voelen. Want eigenlijk is het...
Dit leerde ik van Aartjan
Een poosje terug kreeg ik via Aartjan van Erkel een uitnodiging om mee te doen aan een webinar van The Next Trainers: Rogier en Stijn. De reden waarom Aartjan er nu mee kwam, was helder: hij vond het product van The Next Trainer in een eerder stadium eigenlijk niet...
Hoe maak je de juiste opsomming
Ben jij ze wel eens zat? Die websites vol opsommingen? Al die vragen die als spervuur op je afkomen? Al dan niet voorzien van bolletjes, nummers of vinkjes? Ik wel. Maar ze werken, dus ik gebruik ze wel. Want niks leest zo snel als een korte...
Wat doet die banaan op je website?
De bezoeker op jouw site is een aapje die maar één ding wil: een banaan. Hij heeft honger en het allerlekkerste, het product waar hij het meeste belang bij heeft, is een banaan. Dus maak jij een knop op je site die zo duidelijk is, dat jouw aap...
Te weinig klanten uit je website
Te weinig omzet? En vermoed je dat dat alles te maken heeft met jouw slecht werkende site? Aii. Want zoek maar eens uit waar het fout gaat. Zonder goede zoekwoorden is je site nagenoeg onvindbaar. Wringt je vormgeving, dan haakt de lezer af op...
Meer tips in je mailbox