Gepubliceerd
Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier.
Hoe slordig is jouw website?
Gisteren schreef ik me in voor een membership bij Aartjan van Erkel. Omdat het zo belangrijk is om te blijven leren, juist in de basis van je eigen vakgebied. Diezelfde basis bepaalt of jouw website doet wat'ie moet doen: klanten opleveren. Maar dat is nog lastig...
Drie formats ‘over jou’
De pagina ‘over jou’ hoort erbij zodra je in de zakelijke dienstverlening zit, maar ook voor een kleine webshop of een particuliere dienst kan het precies het verschil waarop de klant voor jou kiest. Hoe lastig deze pagina ook is, laat het dus...
Gaat het teveel over jou?
Laatst ging het even helemaal verkeerd. Ik had de eerste conceptteksten naar de klant gestuurd en was helemaal op dreef, sterker nog, ik liep voor op mijn eigen schema. Maar toen kreeg ik een mail van de klant: ‘Laten we even bellen, volgens...
Pas op voor krachtige taal
De maatschappij is ten opzichte van vijftig jaar terug behoorlijk verruwd, en dat geldt ook voor onze taal. Daardoor nemen we heel gemakkelijk woorden in de mond die vroeger echt belachelijk overdreven zouden zijn gevonden. Belachelijk is al...
Met één mail je workshop vol?
Ik dacht dat deze fouten echt overal bekend waren. Maar ik volgde laatst een seminar en zag - elke keer dat ik zelf dacht “jaja, wist ik toch?” - de chat vollopen met berichten als ‘oeps’, ‘eyeopener’ en ‘oh dat ga ik zeker doen’. Daarom heb ik...
Scoren met de juiste woorden
Gistermiddag heb ik anderhalf uur zitten Skypen met een klant. We hadden het over de koppen, onderkoppen en zoekwoorden. Wát, zo lang? Alleen al over die koppen? Ja dus. Want een kop bestaat uit één zin van, wat zou het gemiddelde zijn: acht...
Waar zet je de call to action?
Mensen scrollen. Dat weet iedereen. Maar waar het scrollen begint, dat hangt in grote mate af van het toestel waarmee de lezer jouw website bekijkt. Als je de statistieken van jouw website bekijkt, weet je of er veel mobiele gebruikers zijn of...
Een pop-up hoeft niet irritant te zijn
Je ziet ze overal en in de meest bizarre vormen: pop-ups. Ze vervagen het hele beeld, knallen oogverblindend op je af of proberen subtiel te zijn, maar verhinderen toch dat je kunt doorlezen op dat stukje waar je net aan begonnen was. Irritant?...
Website voorbereiden? 11 tips!
Als je begint met een nieuwe website (of je huidige website wilt restylen), komt er heel wat op je af. Codes verzamelen, foto’s zoeken of laten maken en teksten schrijven. En als je alles hebt klaarliggen, moet je ook nog bepalen hoe je website...
Meer tips in je mailbox