Gepubliceerd
Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier.
Optimaliseer je aanbod
Mensen reageren soms heel verbaasd als ze horen hoeveel marketeers en businesscoaches ik volg. Want inderdaad, ik zie in hun mails en acties complete stappenplannen langskomen en ja, soms erger ik me er ook wel eens aan. Maar in mijn visie is stilstand achteruitgang....
Beschrijf jij de tent of de vent?
Vorige week gaf ik een interactieve presentatie in een netwerkgroep, samen met Jolanda Wicherson, businesscoach uit Emmeloord. Ik wilde (natuurlijk) direct de diepte in, sterker nog, ik was het liefst direct gestart met het geven van feedback op al die individuele...
Zo vind je jouw USP’s
Ben jij ook zo iemand die de ander liever zelf iets laat ervaren, dan dat je het uitlegt in woorden? Ben je wel eens gebeld door een journalist? Of een redacteur van één of ander televisieprogramma, event of speciaal jubileumblad? Iemand die een vaag idee...
Lijkt je website op een menukaart?
Kijk jij wel eens naar Herman den Blijker? Gordon Ramsey? Ik wel. Niet altijd hoor, want dan word je gek. Al dat opgefokte gedoe en voor-geproduceerde camerawerk, pfff. Maar in de basis zou iedere ondernemer af en toe naar de horeca moeten kijken. Want welk tent...
Herschrijven bestaat niet?
Dit kom je ook tegen in een iets andere setting. De setting van de herschrijf-klussen. Ondernemers die doodleuk roepen dat ze iemand nodig hebben om hun teksten te herschrijven. Maar als puntje bij het paaltje komt, blijkt dat de tekstschrijver...
De structuur bepaalt de website
Vorige week zat ik in een 1:1 traject met een klant. Een kei in haar vak, met meer dan 25 jaar ervaring, een volle agenda en een flink netwerk waarvan ze heel goed weet hoe ze die mensen helpt. Toch wilde ze haar website opfrissen. Niet dat ze...
Zo schrijf je zonder opscheppen
Laatst volgde ik een webinar. En ergens halverwege zei de trainer: ‘als expert zit ik een beetje eenzaam op de berg, potentiële klanten kijken tegen me op. Maar ik heb een format waarmee je die potentiële klant ophaalt. Die ga ik je zo vertellen’. Mijn haren gingen...
Geef je te veel informatie weg?
Achter de schermen help ik een mannelijke ondernemer met zijn website. Hij is best eigenwijs, maar ik heb afgesproken dat ik dat mag zeggen want hij blijft toch anoniem. Hij is ook geen echte klant, want dan zouden we ruzie krijgen. Maar deze...
Bla-bla-taal: maak jij je er schuldig aan?
Veel ondernemers kunnen prima schrijven. Totdat het voor hun eigen website is. Dan leggen ze de lat ineens zo hoog dat ze elke zin afkeuren, steeds opnieuw beginnen en blijven aanvullen: omdat het toch steeds niet voldoende is. Ik zag er een...
Meer tips in je mailbox