Gepubliceerd

Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier. 

Zo maak je de beste weggever

Zo maak je de beste weggever

Een klant van mij zei het laatst. En ik herkende het direct. Ze zei: "Ik ben eigenlijk altijd teleurgesteld in wat ik krijg. Of het nu een gratis weggever was, of een webinar wat ik volg, of een programma wat ik vol enthousiasme koop". Het was niet de eerste keer dat...

Je hebt echt geen website nodig

Je hebt echt geen website nodig

Zei ik het echt hardop? ‘Je hebt geen website nodig’? Wow. Dit klinkt alsof de slager zegt dat je geen vlees moet kopen. Maar ik zei het echt. Het is ook waar. Hoe fantastisch ik ook een goede, complete, mooie website vind als marketingmachine en basis voor je hele...

In jouw vak werkt dat niet zeker?

In jouw vak werkt dat niet zeker?

‘Ja jemig, in míjn branche gaat dat echt niet werken zo, met al die online toeters en bellen!’. Heb je dat wel eens gedacht? Lees dan dit. Bewijs, maar vooral inzichten, waar jij ook verder mee komt. Want wat was er aan de hand? Gister zaten we namelijk voor de derde...

Hierop haakt je lezer af

Hierop haakt je lezer af

"Ik ben zó opgelucht". Knalrood is ze, mijn klant in Amsterdam die ik zie aan de andere kant van onze ZOOM-verbinding. Afgelopen dagen had ik haar teksten opgeleverd. Ze had ze nagelezen maar het was het was ‘m niet echt. Tot haar grote wanhoop en verbazing, want we...

Het wonderzinnetje van Laura

Het wonderzinnetje van Laura

Oei. Onlangs schreef ik nog dat het belangrijkste zinnetje van je website het antwoord is op de vraag: wat doe je. Nu heb ik er nog één. Zo’n ontzettend belangrijk zinnetje. Eigenlijk is het niet eens van mij. Hij zou van ons allemaal moeten zijn. En zodra je gaat...

Waarom jouw briefing niet deugt aan je tekstschrijver

Waarom jouw briefing niet deugt aan je tekstschrijver

Er gaat nogal wat mis met ondernemers die hun marketingteksten proberen te schrijven. Klinkt hard, is wel zo. Als ik zo om me heen kijk, zie ik dat het nog heel vaak ongestraft misgaat ook. En volgens mij weet ik waarom. Want het begint allemaal met de vraag die elke...

Zo maak je je website super concreet

Zo maak je je website super concreet

Ik zeg het wel vaker. Je marketingteksten moeten draaien om het resultaat voor de klant. En dan liefst nog met het schepje er bovenop: om het resultaat van dat resultaat. • Eerst brengt het je wat op.. en dat werkt dan nog langer door andere vlakken van je leven. • Of...

Details die je website verpesten

Details die je website verpesten

“Jij zei laatst dat een goede website veel details heeft. Maar nu kijk ik naar al die dingen op mijn site en is juist daarin heel veel wat niet klopt. Of cliché is. Kan ik het dan niet beter weglaten? Lekker kort en krachtig?”. Aiii. Ik hoor het al. Deze onderneemster...

Wanneer wel of geen jargon op website

Wanneer wel of geen jargon op website

Mag jargon of vaktaal nu wel of niet op je website. Dat verschilt. Soms is het reuzeslim en ben je daardoor juist de expert. Soms schrikt het af. Het gaat dus niet om je dienst. Het gaat om je lezer. Ik pleit al jaren dat jargon mág in bepaalde branches. Als je je...

Meer tips in je mailbox