Gepubliceerd

Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier. 

Hoe dom was dit

Hoe dom was dit

Hoe dom was dit? Ik wilde me wel bewijzen. Voor iedereen, inclusief mezelf. Mijn eigen marketingboodschap nog scherper maken. Appeltje eitje toch? Nou.. dat liep anders. Ik was natuurlijk wel snel. Want mijn eigen marketing doe ik er meestal toch 'even tussendoor'....

Mensen die vragen …?

Mensen die vragen …?

Als Kees me dit kantoor niet had aangeboden, was ik hier nu geen vaste huurder geweest. Als ik een winkel inloop, ben ik zó weer weg als er niemand is die vraagt of ze me kunnen helpen. Als een bedrijf niet terugbelt als ik zelf vergeet te reageren op een offerte, dan...

Zo ben je toch uniek

Zo ben je toch uniek

Jouw website gaat pas voor je werken als alles klopt op je website. Daarom schrijf ik voor je, maar bedenken we het samen en nemen we ook de strategie, structuur en je ideale klant mee in het verhaal. Zo wordt je website niet alleen uniek maar vooral authentiek en dát is waar je klanten voor komen!

Dit doen mannen anders

Dit doen mannen anders

Ik weet het, het is niet netjes om mannen of juist vrouwen over één kam te scheren. En toch doe ik het hier. Omdat ik denk dat je er iets mee kunt. En daar gaat het om hé, in de marketing: ‘what’s in it for me?’

De beste tip van Cialdini

De beste tip van Cialdini

Ik heb een postertje voor mijn neus. Prachtige visual van de 7 principes van beïnvloeding van Robert Cialdini, de nestor in marketingpsychologie, googel er maar eens op. Cialdini’s theorie is gesneden koek voor iedereen die marketingteksten schrijft. Je schrijft om te...

Welke prijs ga je vragen?

Welke prijs ga je vragen?

Wat mag je dienst kosten? Bij het maken van een website hebben we het altijd over je aanbod, je diensten of je product. Ook over de prijs, en of je die noemt, en wáár. Daar las ik iets leuks over. Want ik merk dat ondernemers vaak toch twijfelen over die prijs. Ze...

Wanneer button of link?

Wanneer button of link?

Button of linkje? Niet je webbouwer bepaalt dat , maar jij als ondernemer. Kijk wat je eigenlijk doet op je website, ook al is die hagelnieuw. Korte uitleg? Een button is echt zo’n knop op je website. Lekker opvallend, contrasterend kleurtje, en heel fijn om op te...

Informeren helpt niet

Informeren helpt niet

Informatie is geen kennis. Dat klinkt keihard en raar uit de mond van een tekstschrijver. Een websitetekst is toch juist een middel om te informeren? Ik zie veel ondernemers heel véél informatie bieden, of juist heel weinig. Maar waarom? Met heel weinig informatie...

Zo word je onderscheidend

Zo word je onderscheidend

Een van de grootste problemen die ik van ondernemers hoor, is: ‘hoe word ik onderscheidend?’ Even één ding: je wordt het niet, je bent het al. Alleen: hoe profileer je jezelf dan optimaal? Want het punt is wel,dat vooral al die coaches en trainers ook wel zien dat zij...

Meer tips in je mailbox