Gepubliceerd
Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier.
Dit doen mannen anders
Ik weet het, het is niet netjes om mannen of juist vrouwen over één kam te scheren. En toch doe ik het hier. Omdat ik denk dat je er iets mee kunt. En daar gaat het om hé, in de marketing: ‘what’s in it for me?’
De beste tip van Cialdini
Ik heb een postertje voor mijn neus. Prachtige visual van de 7 principes van beïnvloeding van Robert Cialdini, de nestor in marketingpsychologie, googel er maar eens op. Cialdini’s theorie is gesneden koek voor iedereen die marketingteksten schrijft. Je schrijft om te...
Welke prijs ga je vragen?
Wat mag je dienst kosten? Bij het maken van een website hebben we het altijd over je aanbod, je diensten of je product. Ook over de prijs, en of je die noemt, en wáár. Daar las ik iets leuks over. Want ik merk dat ondernemers vaak toch twijfelen over die prijs. Ze...
Wanneer button of link?
Button of linkje? Niet je webbouwer bepaalt dat , maar jij als ondernemer. Kijk wat je eigenlijk doet op je website, ook al is die hagelnieuw. Korte uitleg? Een button is echt zo’n knop op je website. Lekker opvallend, contrasterend kleurtje, en heel fijn om op te...
Informeren helpt niet
Informatie is geen kennis. Dat klinkt keihard en raar uit de mond van een tekstschrijver. Een websitetekst is toch juist een middel om te informeren? Ik zie veel ondernemers heel véél informatie bieden, of juist heel weinig. Maar waarom? Met heel weinig informatie...
Zo word je onderscheidend
Een van de grootste problemen die ik van ondernemers hoor, is: ‘hoe word ik onderscheidend?’ Even één ding: je wordt het niet, je bent het al. Alleen: hoe profileer je jezelf dan optimaal? Want het punt is wel,dat vooral al die coaches en trainers ook wel zien dat zij...
Engelstalig ja of nee?
Engelstalig of niet, dat vind ik eigenlijk nooit zo interessant. Wat ik wel interessant vind, is welke associatie het oproept. Veel ondernemers denken lang na over hun logo en hun bedrijfsnaam. En als die eenmaal staat, ben ik er geen voorstander van om álles weer...
Over ChatGPT met Pit
Jeetje. Als test vraag ik CHatGPT even om een artikel te schrijven over de vraag hoe je ervoor zorgt dat je teksten lezen alsof je ze zelf geschreven hebt, origineel en authentiek, speciaal voor zelfstandig ondernemers die zelf hun marketingteksten schrijven. Ik krijg...
Dan is Ai wél handig
Als copywriter kan ik goud geld verdienen als ik in recordtijd een enorme bult blogs, nieuwsbrieven en emails zou produceren voor mijn klanten. Met Ai kan dat. En toch doe ik het niet. Heb er - uiteraard! - wel mee geëxperimenteerd. Juist de betaalde trainingen gedaan...
Meer tips in je mailbox