Gepubliceerd

Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier. 

Geef jij je lezer persoonlijke aandacht?

Geef jij je lezer persoonlijke aandacht?

Afgelopen week deelde ik vol enthousiasme een filmpje over mezelf. Nouja, ik kwam niet in beeld, maar ik werd genoemd (en een beetje geroemd) door videovakman Theo de Kleijn. Het bewijst hoe groot de impact is van persoonlijke aandacht. Theo...

Vijf tips voor een snelle start

Vijf tips voor een snelle start

Een writer’s block, moeite om op te starten, de angst voor dat lege scherm: we hebben er allemaal wel eens last van. ‘Gewoon beginnen’ is de oplossing, maar hoe? Vijf tips om je op gang te helpen. Tip 1: Begin achteraan. Met je webteksten...

Behandel jij je nieuwe vrienden bot?

Behandel jij je nieuwe vrienden bot?

Vriendschap draait om kleine dingen. Althans bij mij. Mijn verjaardag mogen ze gerust vergeten, want met een spontaan kaartje of uitgebreid telefoontje is alles weer goed. Ik hoef geen stipte vrienden, ik wil echte vrienden. Jij wilt, via je...

Wie helpt?

Wie helpt?

Je nieuwsbrief een nieuwsbrief noemen is absoluut not-done. Noem het ‘whatever you like’, maar noem het geen nieuwsbrief. Leuk en aardig, maar wat dan? Ik krijg die vraag regelmatig van klanten. Maandelijke update, tips...

7 tips voor een snel scanbare tekst

7 tips voor een snel scanbare tekst

Online lezen is tegenwoordig heel normaal. Zo normaal dat je zomaar zou kunnen denken dat het dus niet anders werkt als bij een tijdschrift of krant. FOUT! Mensen lezen online slechts 77% van de tekst. Zelfs als ze aangeven dat ze op die plek...

Hoe voorkom je deze d/t fouten?

Hoe voorkom je deze d/t fouten?

Hoe voorkom je d/t  fouten? Gebeurt het jou ook wel eens? Dat je er één ziet, zo’n hele erge d/t fout? Ik zie ze vaak. Vooral bij twee werkwoorden gaat het vaak mis. Ik vertel je welke, zodat ze bij jou nooit, of bijna nooit, meer fout gaan....

Shareknoppen maken jouw lezer lui

Shareknoppen maken jouw lezer lui

Zo langzamerhand krijgen websites met een moderne functionaliteit de overhand. Ik zie veel blogs in overzichtelijke kaders, inschrijfformulieren die opvallen en heldere buttons die mij meteen duidelijk maken wat ik kan doen. De meeste sites...

Is jouw aanbod wel scherp in beeld?

Is jouw aanbod wel scherp in beeld?

Als ondernemer bied jij een dienst of product. Waarschijnlijk, hopelijk, heb je pakketten waar een logische opbouw in zit, bijvoorbeeld: instapmodel, uitgebreide versie en je ultieme aanbod. Je beschrijft wat het is en noemt de prijs. Simpel....

Geef je tekst de WOW-factor

Geef je tekst de WOW-factor

De journalistieke 5 w-tjes zijn simpel: wie (doet) wat, waar, wanneer en waarom. De antwoorden vormen bijna vanzelf een kort bericht voor in de krant. Als je diezelfde vijf vragen beantwoordt over je eigen bedrijf, heb je een webtekst waar...

Meer tips in je mailbox