fbpx

Werk je met mensen? Behandel jij hen fysiek of mentaal om hun klachten te verhelpen? De kans is dan groot dat jouw vakmanschap en jouw werk vele malen beter is dan jouw site. Want websites van fysiotherapeuten ‘en aanverwanten’, zoals ik dat dan maar even omschrijf, slaan heel vaak de plank mis …..

De aller- allergrootste valkuil waar je als therapeut in kunt lopen, is dat je gaat uitleggen wat jouw therapie is.

Daardoor verzandt jouw individuele visitekaartje en bindmiddel in een pure promo voor je vak. Het lijkt het werk van de vakbond. Tot in alle details wordt uitgelegd wat het specifieke detail is waarom cesartherapie uiteindelijk toch net iets anders is dan mensendieck en waarom dat weer anders is dan fysiotherapie.

[NB: Maar er zijn ook installateurs die van alles uitleggen. Terwijl de lezer een stel buizen ziet en wil weten wat de besparing is. En of de monteurs hun voeten vegen als ze in huis komen.]

Het klinkt wat plat, maar zo is het wel.

Want jouw klant wil niet weten wat jij gestudeerd hebt.
Die klant heeft nekpijn, rugklachten, een stijve schouder of een knakkende knie en ongelijke benen.

Die pijn moet weg. Zo snel mogelijk.
Eventueel met enige eigen inspanning, zoals thuisoefeningen. En als het geld kost, dan graag zo min mogelijk.

 Zo kun je WEL scoren met je website:

  • beschrijf het probleem
  • en wat er gebeurt als de klant er niets aan doet.
  • beloof een oplossing
  • en beschrijf hoe jouw klant zich na die behandelingen voelt.

Zeg wat dat kost en of dat binnen een verzekering valt.
Dit valt onder het kopje: BASISINFORMATIE!

  • Vertel waarom de klant bij jou aan het goede adres is
  • Laat jezelf zien
  • Plus de voordeur van je praktijk
  • En :
  • vraag om actie: bel/mail of maak online een afspraak.

 

Je verlaagt de drempel door eventueel een vrijblijvende intake te doen.

Gratis terug te bellen.

Of te verwijzen naar je social media, zodat jouw klant jou terug kan vinden via het kanaal dat hij zelf handig vindt.

Je biedt extra service als je op een rijtje zet welke verzekeraars jouw behandeling volledig vergoeden, een soort top 5.

Maar als je nu eerst eens stopt met uitleggen wat je allemaal doet, dan ben je al een heel eind.

Heb je vragen? Of ben het hier helemaal niet mee eens? Ik hoor het graag, dus geef je mening hieronder en je krijgt feedback.

5 Comments

  1. Heel helder omschreven, Meta
    Je slaat de spijker precies op zijn kop.

    Dank je wel.
    hartelijke groet
    Fokje Ritsma

    Reply
  2. Hoi Meta,
    Hoe is het met jou? Toen ik net je tweet las, moest ik zo hard lachen! De kindjes in de gang van school staken even hun hoofd om de hoek van het speellokaal om te zien wat daar gaande was…:)

    Hoe kom je hier zo op, waar komt deze inspiritatie vandaan?

    Ik denk dat je gelijk hebt! Tunnelvisie en beroepsdeformatie heet dat. Daarnaast hebben de meeste peuten natuurlijk niet het talent van een tekstschrijver, zoals jij.

    Ik, maar ook mijn collegae zijn nog steeds super happy met de site en zij wordt goed bezocht!

    Mooie nieuwe profielfoto trouwens. Je oude website vond ik knusser, maar deze is mooi helder en overzichtelijk. Maar ja, mijn mening en dus subjectief.

    Een goed 2014 en tot ziens! Marjon

    Reply
  3. Meta, je hebt helemaal gelijk! En er kan niet genoeg aandacht aan worden besteed, aan het ombouwen van een ‘digitaal uithangbord’ naar een ‘digitale verkoper’. Zo zonde van tijd en geld om zo’n digitaal uithangbord te maken.

    Reply
  4. Als iemand pijnklachten heeft en kan kiezen tussen de fysiotherapeut, osteopaat, manueel therapeut, chiropractor, rebalancer, alternatief therapeut, chirurg etc. etc. is het toch fijn als ze enigszins weten wat de mensen doen. Cliëntenn worden niet meer altijd doorverwezen door een huisarts, of accepteren zijn/haar idee erover niet zonder verdere informatie, ze gaan zelf op zoek.. Patiënteninformatie is dus wel degelijk belangrijk, al hoeft dit natuurlijk niet uitputtend te zijn.

    Reply
    • Ja zeker Renee. Je moet vooral uitleggen wat je bereikt voor mensen, en hoe. Maar of je werkwijze nu Truus of Mien heet, dat maakt de lezer in eerste instantie niet uit. Vind je het zelf wel relevant, zorg dan dat je eerst de resultaten uitlegt, dan hoe je er komt en pas later wat bijvoorbeeld de achtergrond van je methode is, onder een duidelijke tussenkop. En ook onder de veelgestelde vragen kun je heel veel uitleggen zonder langdradig te worden.

      Reply

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Delen mag, graag zelfs

Wie kan deze tips nog meer gebruiken?