Als jouw agenda als ondernemer vol loopt met klanten, heb je dan nog wel een betere, snellere, persoonlijke website nodig? Er zijn toch zat ondernemers die al hun klanten krijgen via via, mede dankzij het ontbijtnetwerk, of de ondernemersclub.
Als je die twijfel hebt, is het goed om je te realiseren dat je website meerdere functies heeft.
Voor het ene bedrijf is dat vooral het trekken van nieuwe klanten, dus gevonden worden, met SEO en Google Adwords (wat ik dus niet doe). Heel effectief voor een bepaalde groep producten en diensten.
Voor anderen is de website vooral een tweede stap, een online kennismaking met een bedrijf waar ze door anderen naar verwezen zijn. Dan is je lezer anders, namelijk meer opgewarmd, eigenlijk al half enthousiast, kans is groot dat ze gaan bellen.
Maar de website heeft ook voor jou als ondernemer een andere functie. Want in dit geval, wil je ook graag dat je site selecteert. Je wilt namelijk niet constant lastig gevallen worden met telefoon en mails.
Je prijs, je werkwijze, je werkgebied, je behandelingen of pakketten: dat kan allemaal op je website. Je maakt jouw dienst vergelijkbaar met anderen… maar… je zorgt er dus wel voor dat jij dusdanig onderscheidend bent dat de goede klanten uiteindelijk bij jou terecht komen. Omdat je een andere sfeer hebt. Andere details. Een toon die aanspreekt.
Je krijgt minder telefoontjes.
Maar degenen die bellen, worden ook klant.
Geen 20 offertes per week en 1 ‘misschien’ als reactie.
Daarom schrok ik ook zo van een andere klant die laatst opbiechtte : “Ik hoef me niet zo nodig te onderscheiden. Ik zie die concurrentie niet zo, de markt is groot genoeg voor ons allemaal”.
Klopt. En klopt ook niet.
Want ik ben misschien wat ambitieus op dat vlak, maar ik werk graag met de leukste klanten! De markt is inderdaad groot genoeg.
Juist daarom is het zo logisch om meteen de krenten uit de pap te vissen.
Dat doe je door scherp te zijn in je teksten. Door jezelf te laten zien met alles wat jij wilt en bereid bent te geven… maar onder jouw voorwaarden.
Je stuurt en je informeert. Je geeft nu al veel, omdat mensen daardoor beter kunnen kiezen.
Marketingteksten moeten niet alleen verleiden, ze moeten ook filteren.
Hulp nodig?
Ik doe vaak sparsessies om jouw unieke kwaliteiten en toon boven water te toveren. Veel ondernemers schrijven het daarna ineens moeiteloos zelf aan elkaar, of besteden het uit aan het eigen team. Zo’n sessie vooraf is goud waard!