Gepubliceerd

Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier. 

Hoe zorg je dat mensen doorlezen?

Als je de zomermaanden hebt gebruikt om je eigen webteksten aan te passen, heb je gemerkt hoe lastig het kan zijn om de juiste hoeveelheid woorden te gebruiken. Het aantal woorden per pagina mag best heel veel zijn. Maar als jij zo iemand bent...

Meta’s beste boekentips

Meta’s beste boekentips

Het is vakantie. Voor jou misschien al wat langer, voor mij bijna. Daarom bijna traditiegetrouw even wat leesvoertips. Handig voor als je er nu eindelijk (!) tijd voor hebt, en nog handiger als je die tijd wilt gebruiken omdat je hierna echt heel serieus je website...

Lanceren: wel of niet pusherig?

Lanceren: wel of niet pusherig?

Ik volg graag stevige bloggers. Ondernemers die linksaf gaan waar iedereen roept dat we rechtsaf moeten. Het houdt je scherp, zeker als je veel experts volgt die allemaal continu met de nieuwste dingen bezig zijn. En het houdt je kritisch. Het...

Harde marketing zacht verpakken

Harde marketing zacht verpakken

Wist je dat er in de marketing zoiets bestaat als 'harde marketing' en 'softe marketing'? Je zou er bijna rode oortjes van krijgen. Maar het bestaat dus echt. Die harde marketing kun je ook soft verpakken, een soort 'fifty shades of grey'. Lees dit blog en bedenk dan...

Besmet jouw website je reputatie?

Besmet jouw website je reputatie?

Ik ken een prachtige website. Supermooie foto’s, eenvoudig design dus snelle laadtijd, geen toeters en bellen. Toch schrok ik me laatst rot. Want als je zoekt op dat bedrijf in die regio, zet Google de website niet in het rijtje zoekresultaten....

Omdenken: ook in je webtekst

Omdenken: ook in je webtekst

De meeste mensen kennen het wel: Omdenken. Met van die leuke positieve quotes die van een half leeg glas, een half volle maken… Niks nuttigs, totdat ik het hele boek van Berthold Gunther ging lezen deze vakantie, en ontdekte dat omdenken heel...

Commercieel zijn en jezelf blijven

Commercieel zijn en jezelf blijven

Een goede tekstschrijver heeft geen vragenlijstje maar gaat het gesprek met je aan. Zodat hij of zij niet alleen vóór jouw klant schrijft, maar ook echt namens jou als ondernemer. Dát maakt het verschil. Wil je dat? Zoek dan een coachende tekstschrijver, zoals Meta Groot Antink van Tekst met Pit.

Dit boek is écht anders!

Dit boek is écht anders!

Pas geleden las ik ‘De succesillusie’ van Richard Engelfriet. Misschien heb je hem al eens gezien, want sinds het uitkomen van zijn boek heeft hij al heel wat publiciteit gehad. Waarom? Hij is verfrissend. Verfrissend nuchter, geweldig grappig...

Website zonder weggever, kan dat?

Website zonder weggever, kan dat?

Een leven zonder social media, zonder bloggen, zonder gratis weggever: kan dat? Ik vraag het me serieus af. Enerzijds omdat ik verscheidene klanten heb die tegenstand voelen bij al die marketingacties. Anderzijds omdat ik zelf helemaal...

Meer tips in je mailbox