Ik heb de afgelopen maanden glutenvrij gegeten.
En lactosevrij, wat het best ingewikkeld maakte.
Maar Facebook wist dat dus ook. Hoe dat werkt, snap je beter als je de docu “The Social Dilemma’ hebt gezien op Netflix.
Afijn, dat merk je omdat je ineens opvallend veel advertenties krijgt van orthomoleculaire receptboeken. En taartjes.
Taartjes?
Ja dus! Geheel glutenvrij. En ziet er super lekker uit. Dus ik klikte door.
En schrok me rot.
Een XL-doos gebak kostte €45,-
WAT!
Een gewone doos? En hoeveel punten zitten daar in?
Wat kost dat dan? € 3,75?
Ik voelde mijn hartslag dalen. Pffff.
Tot ik de toegevoegde regel zag.
De prijs ging PER PUNTJE.
En die puntjes zagen er uit of ze door ene opvallend spaarzaam type waren gesneden… een millimeter te breed.
Bij de Hema heb je voor drie kwartjes meer een hele appelkruimeltaart.
Maar nou komt het.
Ik had natuurlijk wél op die advertentie geklikt. Dus ik zag de dagen erna steeds meer berichten van dit bedrijf.
En ik zag meer.
‘Vanochtend mogen proeven. Met recht een topper! Echt té lekker!’
‘Ik heb ze binnen en zijn jummie!’
En deze dan:
“Het ziet er heerlijk uit🌈, nieuwsgierig naar hoe het smaakt heb ik de verassing box XL besteld voor mijn 40ste verjaardag💚 Wel kleine stukjes dacht ik 😊 toen ik de doos opende. Super ingepakt met mooie kaartjes van de ingrediënten van ieder stukje taart. En ze zijn in 1 woord fantastisch❤️💙💚💜🧡. Echt een aanrader. En die kleine stukjes zijn helemaal niet klein😉 maar ontzettend vullend. I love it”
Dus nu ben ik benieuwd.
Wat denk jij nu, nu je dit leest? Vind je het nog steeds peperduur? Of ben je vooral nieuwsgierig naar dit stukje gebak, wat blijkbaar zo bijzonder is?
Waarom ik dit vraag:
Dit jonge stel, met twee offline lunchrooms en een eigen productiekeuken, snapt precies hoe het werkt. Want eigenlijk is het maar één ding.
Ze geloven in hun product… en dat durven ze te laten zien.
- Dus schrijven ze de meest feestelijke teksten.
- Tonen ze foto’s waarvan je gaat kwijlen.
- Gebruiken ze ‘gewoon’ dure recyclebare doosjes omdat dat past in hun concept. Ook al maakt het dat nóg prijziger.
Als je wilt weten hoe ‘cheesy’ tekst klinkt, kijk dan even op hun pagina ‘Over ons’.
Wil je alleen weten wat jij hiermee kunt in jouw marketing?
Dan raad ik je aan om ook eens zo naar je eigen product te kijken. Alsof het een gruwelijk lekker taartje is. En wat zou je er dan over kunnen zéggen, tonen en aan toevoegen om te zorgen dat álles klopt rondom je product. Denk cheesy! Schrijf het op. Laat het sudderen. En onderneem actie. Ook de meest gangbare dienstverlening is likkebaardend lekker te presenteren.
En oja, als je daarna wel een taartje verdient hebt, ik zou die van www.pieceofjoy.nl bestellen…