‘Welkom’ is onverschillig. Het is ‘Hoe gaat ’ie’-vragen, zonder naar het antwoord te luisteren. Of vragen of de klant het heeft kunnen vinden, terwijl je hem net binnenlaat.
Welkom op je homepage betekent dat je de klant niet begrijpt. Dat je niet snapt dat hij informatie wil, en snel.
Of, nog erger, welkom laat zien dat het je niet interesseert wat de klant vindt. Je kon niets anders bedenken. En dus zeg je maar Welkom op mijn site.
Wil je service bieden, bedenk dan dat de klant een surfer is. Hij komt met een boodschap, een vraag of ter oriëntatie. En hij of zij is BELANGRIJK voor je. Het is geen koffievisite en ook niet de monteur die de Cv-ketel komt inspecteren. Je klant verdient meer dan een deurmat met Welkom erop.
Hoe het dan wel moet? Simpel. Je zwààit die deur open. Op jouw site benoem je gelijk zijn probleem. Gevolgd door jouw oplossing. En als bonus een overzichtelijk aanbod van jouw andere diensten, voor als de klant toevallig toch net iets anders in gedachten had.
Nodig hem uit om te bellen, te mailen of te bestellen. Nog geen interesse? Even goede vrienden, maar probeer dan het contact warm te houden door te verwijzen naar je social media.
Twijfelt je klant, dan neem je zijn wantrouwen weg door een goede profieltekst met een vriendelijke en professionele foto van jezelf.
Want een warm welkom? Dat bereik je juist door het welkom achterwege te laten.
Eerst blij met je Social Media samenvatting, nu blij met je eerste nieuwsbrief! Het klinkt zo logisch zoals je het beschrijft dat ik er hardop van moest lachen. Je doet je bedrijfsnaam eer aan. Lucky me, ik ben nog aan het schrijven voor mijn nieuwe site. Dank, I agree totally!
Leuk stukje! Ik heb volgens mij nog steeds “welkom” op mijn website. Ik ben er eerder door iemand op geattendeerd. Dat ga ik nu zeker aanpassen. Bedankt voor de tip.
Ander vraagje. Hoe zorg je ervoor dat ik een melding krijg als jij hierop gereageerd hebt ( mocht je dat van plan zijn?)
Gr,
Ryan
Hoi Ryan,
Bedankt voor je reactie! Ik laat hem nu toe en krijg dan een balkje waarin ik ook kan antwoorden, met dank aan mijn webmasters! Geen idee dus hoe jij deze reply ontvangt, waarschijnlijk in je mail?
En Welkom? Altijd weghalen. Val maar gewoon met de deur in huis en zeg meteen wie je bent of wat je doet, en natuurlijk wat je de lezer te bieden hebt! Succes!
Bedankt voor je hartverwarmende reactie Annemarie! Want hoeveel pit ik ook heb, zo’n blog plaatsen blijft best eng…Hopelijk stappen met mijn tips, meer mensen over hun schrijf-drempel.
Hoi Meta,
Gisteren heb ik een introductie video ingesproken met welkom erop en dit doe ik vaker. Nooit zo over na gedacht. Wel goed om hier eens bewust bij stil te staan. Ik ga eens kijken welke tekst ik er heb staan. Mijn site gaat binnenkort de lucht in en er kan natuurlijk altijd nog gewijzigd worden. Maar een eerste indruk kan maar een keer.En daar gaan we natuurlijk voor.
Bedankt voor je tips.
Warme groet, Marijke Minten
Ben er mee eens
Geweldig je staat er niet bij stil
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!
Very interesting topic, thanks for putting up.Raise your business