Dit is wel bijzonder. Een nieuwe klant heeft een gelikte website. Drie prachtige producten. Ze verdient als een tierelier. En ze heeft een groot deel online opgezet én een goed team om zich heen, dus ze spendeert haar tijd precies aan de dingen die ze echt wil doen. Die goede omzet is te danken aan de gedegen marketing… en die heeft ze zich eigen gemaakt via een bekende businesscoach. ‘Copy + Past, en het werkt’, vertelde ze me bij onze kennismaking.
En nu?
Nu wil ze het anders.
Ze wil van die gelikte teksten af.
WHAT?
Ja. Je leest het goed.
En ik snap haar helemaal. Want een paar weken geleden zag ik haar site voor het eerst. En haar vakgebied is toevallig (nee, toeval bestaat niet…) uit één van mijn special interestgebieden. Dus ik dook er gelijk helemaal in.
Maar ik merkte ook dat ik bleef zoeken. Dat ik nét niet die echte klik had. Ik voelde wel dat ik opgepept werd… maar ik werd niet echt van binnenuit enthousiast.
Het grappige was: zij had ook mijn site bekeken.
En daar zag ze dit citaat op mijn ‘over mij-pagina’:
“… in de teksten stop ik rauwe randjes waarvan ik weet dat ze scoren, maar waarvan je moeder, je partner en je kinderen zullen schrikken.”
Daarvan zei zij dat dit haar dus echt raakte.
En ja, dit soort dingen staat niet in de teksten van de marketinggoeroe’s. Die zijn vaak nét wat gladder.
Terwijl die rauwe randje jou echt maken.
En iedere ondernemer heeft wel van die dingen waarvan hij zegt: ‘Dit wil ik écht niet. Of dit is een strakke voorwaarde die ik stel. Hier doe ik geen concessies aan. Of ze nu hoog of laag springen.”
Vervolgens zeggen ze erbij: ‘maar dat moet je niet opschrijven hoor…’
Voor grote technische bedrijven werkt dat nog altijd zo. Maar als jij dienstverlener bent, kenniswerker, coach? Nou… dan is het wel fijn als jouw tekst wat meer eigenheid laat zien.
Dus als je hulp wilt bij die rauwe randjes… dan weet je me te vinden 😊. Ik doe regelmatig sparsessies met klanten. Zodat ze daarna zelf het schrijfwerk af kunnen maken, of het neerleggen bij hun eigen team. Ideale werkwijze!