Gepubliceerd

Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier. 

Zo maak je je website super concreet

Zo maak je je website super concreet

Ik zeg het wel vaker. Je marketingteksten moeten draaien om het resultaat voor de klant. En dan liefst nog met het schepje er bovenop: om het resultaat van dat resultaat. • Eerst brengt het je wat op.. en dat werkt dan nog langer door andere vlakken van je leven. • Of...

Details die je website verpesten

Details die je website verpesten

“Jij zei laatst dat een goede website veel details heeft. Maar nu kijk ik naar al die dingen op mijn site en is juist daarin heel veel wat niet klopt. Of cliché is. Kan ik het dan niet beter weglaten? Lekker kort en krachtig?”. Aiii. Ik hoor het al. Deze onderneemster...

Wanneer wel of geen jargon op website

Wanneer wel of geen jargon op website

Mag jargon of vaktaal nu wel of niet op je website. Dat verschilt. Soms is het reuzeslim en ben je daardoor juist de expert. Soms schrikt het af. Het gaat dus niet om je dienst. Het gaat om je lezer. Ik pleit al jaren dat jargon mág in bepaalde branches. Als je je...

Wel of geen bezwaren noemen in je webtekst?

Wel of geen bezwaren noemen in je webtekst?

Heb je de neiging om direct van die gladde reclamepraat erin te gooien als je jouw tekstschrijver brieft, of zelf je website vult? Zonde en niet nodig. Tip: doe eens als een copywriter: begin met de twijfel en bezwaren, in plaats met jouw oplossing. Krijg je veel...

Website nodig of ‘via-via’

Website nodig of ‘via-via’

Als jouw agenda als ondernemer vol loopt met klanten, heb je dan nog wel een betere, snellere, persoonlijke website nodig? Er zijn toch zat ondernemers die al hun klanten krijgen via via, mede dankzij het ontbijtnetwerk, of de ondernemersclub. Als je die twijfel hebt,...

Wijze lessen voor je marketingtekst

Wijze lessen voor je marketingtekst

Als je alles hebt geschreven en klaargezet, op je website en in je mailfunnel, dan vergeet je dit zomaar: dat het af en toe ook echt nóg een keer over jou mag gaan. Want als jij in je beginfunnel een flinke e-mail over jezelf hebt gewijd, denk je waarschijnlijk dat...

Zo krijgt je website meer pit

Zo krijgt je website meer pit

Voordat je je tijd steekt in het verbeteren van je website, wil je eerst weten of dat nodig is. Vaak denk je dat het wel meevalt. Dat het er allemaal wel in staat. Heel grappig is dat. Als ik meekijk met een ondernemer bij de eerste keer aan de telefoon, zit ik al...

Woorden waar iedereen over valt

Woorden waar iedereen over valt

Weet je wat framing is? Het managen van verwachtingen door eerst wat anders te noemen, zodat je lezer onwillekeurig vergelijkt. Noem je eerst olifant en dan hond, dan is de hond klein. Noem je eerst een kuikentje en dan een hond, dan is diezelfde hond in jouw visuele...

Tekstschrijver inhuren: wie doet nu wat?

Tekstschrijver inhuren: wie doet nu wat?

Laatste kreeg ik een afwijzing. Deze ondernemer had me eerder gemaild, gebeld en daarna vroeg hij of ik een soort voorstel wou mailen. Vanochtend kreeg ik de reactie. Hij twijfelde. De reden: hij zei eerlijk dat hij inzag dat ik hem vooral wel zelf in het verhaal...

Meer tips in je mailbox