Gepubliceerd
Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier.
Wel of geen bezwaren noemen in je webtekst?
Heb je de neiging om direct van die gladde reclamepraat erin te gooien als je jouw tekstschrijver brieft, of zelf je website vult? Zonde en niet nodig. Tip: doe eens als een copywriter: begin met de twijfel en bezwaren, in plaats met jouw oplossing. Krijg je veel...
Website nodig of ‘via-via’
Als jouw agenda als ondernemer vol loopt met klanten, heb je dan nog wel een betere, snellere, persoonlijke website nodig? Er zijn toch zat ondernemers die al hun klanten krijgen via via, mede dankzij het ontbijtnetwerk, of de ondernemersclub. Als je die twijfel hebt,...
Wijze lessen voor je marketingtekst
Als je alles hebt geschreven en klaargezet, op je website en in je mailfunnel, dan vergeet je dit zomaar: dat het af en toe ook echt nóg een keer over jou mag gaan. Want als jij in je beginfunnel een flinke e-mail over jezelf hebt gewijd, denk je waarschijnlijk dat...
Zo krijgt je website meer pit
Voordat je je tijd steekt in het verbeteren van je website, wil je eerst weten of dat nodig is. Vaak denk je dat het wel meevalt. Dat het er allemaal wel in staat. Heel grappig is dat. Als ik meekijk met een ondernemer bij de eerste keer aan de telefoon, zit ik al...
Woorden waar iedereen over valt
Weet je wat framing is? Het managen van verwachtingen door eerst wat anders te noemen, zodat je lezer onwillekeurig vergelijkt. Noem je eerst olifant en dan hond, dan is de hond klein. Noem je eerst een kuikentje en dan een hond, dan is diezelfde hond in jouw visuele...
Tekstschrijver inhuren: wie doet nu wat?
Laatste kreeg ik een afwijzing. Deze ondernemer had me eerder gemaild, gebeld en daarna vroeg hij of ik een soort voorstel wou mailen. Vanochtend kreeg ik de reactie. Hij twijfelde. De reden: hij zei eerlijk dat hij inzag dat ik hem vooral wel zelf in het verhaal...
Salespage: over de klant of over je product?
Deze vraag kreeg ik afgelopen week voor mijn kiezen. “Ik twijfel zo over mijn salespage. Moet ik nu ingaan op mijn hoofdboodschap, dus het probleem wat ik – met mijn online cursus - oplos voor mijn klant? Of moet ik uitleggen wat ze leren in die cursus?” Een...
Toverwoorden voor je webtekst
De perfecte website bestaat niet. Dat wist je wel. Hij kan perfect lijken… op het moment dat je live gaat. Maar eigenlijk weet je dan al dat er érgens nog foutjes in zitten. En ik schrik zelf elke keer weer als ik een halfjaarlijkse opschoonbeurt doe… hoeveel moet er...
Gelikte teksten, wel of niet doen?
Dit is wel bijzonder. Een nieuwe klant heeft een gelikte website. Drie prachtige producten. Ze verdient als een tierelier. En ze heeft een groot deel online opgezet én een goed team om zich heen, dus ze spendeert haar tijd precies aan de dingen die ze echt wil doen....
Meer tips in je mailbox