Ik zeg het wel vaker. Je marketingteksten moeten draaien om het resultaat voor de klant. En dan liefst nog met het schepje er bovenop: om het resultaat van dat resultaat.

• Eerst brengt het je wat op.. en dat werkt dan nog langer door andere vlakken van je leven.
• Of je lost het ene op voor een klant… waardoor al het andere ook weer gaat stromen.
Of je werkt stress weg… zodat er gezondheid voor terug kan komen.

Dat klinkt niet zo moeilijk.
Het moeilijke is dat je het zo moet bedenken dat het super super súper concreet is!

Alle ondernemers roepen bij al hun oplossingen dat het je relatie verbetert, je gezondheid bevordert en je humeur, huid en haar laten stralen.
Dan krijg je die geijkte opsommingen waar jij en ik zo de buik van vol hebben. Maar… je moet wel íets noemen.
En je staat geen gebakken lucht te verkopen, dus dat resultaat is er ook écht.
Jouw grote inzicht mag zijn dat het dus scherper mag.

Op bijna alle websites kan het kan ook veel leuker omschreven. Origineler. Aansprekender.
Vaak meer ingezoomd en bijna altijd 100% minder formeel. Dan ken je die opsomming niet meer terug!

In sparsessies met klanten doe ik dat vaak. Duur grapje voor een website die toch niet zoveel bekeken wordt? Nou… dat hangt er maar van af. Want in zo’n sparsessie benoemen we dus de resultaten. En als je die dan toch beschrijft… kun je ze net zo gemakkelijk even noteren in steekwoorden waar je zo een berichtje voor LinkedIn van maakt.
Voordat je het weet ben je je site aan het verbeteren en heb je 4 voordelen omschreven, 4 resultaten, 4 klantvoorbeelden en 4 persoonlijke USP’s. Dan heb je 16 berichten. Ik weet niet hoe vaak jij post, maar ik kan er dan 4 maanden mee vooruit.

Disclaimer: dat werkt niet via een online programma en ook niet via ZOOM. Je moet aan tafel zitten. Kunnen zuchten, uit het raam staren. Opspringen om naar de flipover te rennen (ik heb een groot kantoor, eigenlijk een vergaderzaaltje 😉). Live. Samen. Ik noem het een spardag.
Mail maar als het je wat lijkt: een reply opent vele deuren!