‘Welkom’ is onverschillig. Het is ‘Hoe gaat ’ie’-vragen, zonder naar het antwoord te luisteren. Of vragen of de klant het heeft kunnen vinden, terwijl je hem net binnenlaat.
Welkom op je homepage betekent dat je de klant niet begrijpt. Dat je niet snapt dat hij informatie wil, en snel.
Of, nog erger, welkom laat zien dat het je niet interesseert wat de klant vindt. Je kon niets anders bedenken. En dus zeg je maar Welkom op mijn site.
Wil je service bieden, bedenk dan dat de klant een surfer is. Hij komt met een boodschap, een vraag of ter oriëntatie. En hij of zij is BELANGRIJK voor je. Het is geen koffievisite en ook niet de monteur die de Cv-ketel komt inspecteren. Je klant verdient meer dan een deurmat met Welkom erop.
Hoe het dan wel moet? Simpel. Je zwààit die deur open. Op jouw site benoem je gelijk zijn probleem. Gevolgd door jouw oplossing. En als bonus een overzichtelijk aanbod van jouw andere diensten, voor als de klant toevallig toch net iets anders in gedachten had.
Nodig hem uit om te bellen, te mailen of te bestellen. Nog geen interesse? Even goede vrienden, maar probeer dan het contact warm te houden door te verwijzen naar je social media.
Twijfelt je klant, dan neem je zijn wantrouwen weg door een goede profieltekst met een vriendelijke en professionele foto van jezelf.
Want een warm welkom? Dat bereik je juist door het welkom achterwege te laten.