Voicemail: “Hoi, hier even met Trieneke. Ik had nog geen tijd gehad om de teksten te lezen en nu zit ik hier met de laptop op schoot, in de kamer alleen de tekst te lezen en ik zit dus echt met tranen in mijn ogen. Het raakt me enorm hoe geweldig dat persoonlijke stuk over mij erin is gekomen. Wat is dit bijzonder, hoe mooi is dit? Nou ja, ik vind het gewoon fantastisch wat je gedaan hebt, dus dank je wel, dat wou ik even zeggen. Ik wens je een heel fijn weekend.”
Trieneke was bezig met lichaamsgerichte psychotherapie, maar in de praktijk profileerde ze zichzelf als jobcoach. Daar was ze goed in, had ze meer dan voldoende klanten, maar ze wilde juist graag de mensen helpen die echt een flinke rugzak mee torsen en dáárdoor vastlopen. Niet alleen in hun werk, maar eigenlijk in hun leven. De wens was om een nieuwe site te maken die juist die mensen zou aanspreken.
Grappig dat Trienke haar eerste wens dus volledig ophing aan de beleving van de lezer. Want toen we gingen sparren, bleek al snel dat haar eigen achtergrond enorm relevant was. “Ik heb geen idee hoe ik dat verhaal in vredesnaam vertaald krijg naar die website. Het zit in mijn hoofd, maar elke keer dat ik eraan begin om het naar het papier toe te krijgen, blokkeer ik volledig. Daarom kom in ik nu bij jou”, vertelde ze destijds.
Heel bewust hebben we toen gekozen voor een afwijkende structuur. De homepage staat voorop, zoals altijd. Maar het aanbod hebben we op de achtergrond gehouden, zodat Trieneke zelf meer op de voorgrond kon. Nu kiezen lezers voor Trieneke. Als ze de klik voelen, kunnen ze kiezen voor een telefonische kennismaking: het why-gesprek. Daarmee heeft ze een laagdrempelig (maar niet gratis) aanbod om mensen te laten voelen of een coachingstraject iets voor ze is, terwijl ze ook gelijk al waarde kan leveren.
Wil iemand ná het Why-gesprek met Trieneke verder, dan is er wel een coachingstraject zichtbaar, zodat de lezer ook hier verder kan in het ‘voelen’: past dit bij mij. Als die emotionele herkenning er is, is sowieso dat why-gesprek weer nodig om te inventariseren wat er speelt… en welk traject er haalbaar is. Een heel bewuste keuze dus om pas helemaal onderaan de prijzen te vermelden.
Lieke Teluij maakte de vormgeving helemaal naar wens, en de fotoshoot werd gedaan bij Wijnand Geuze van Link Fotografie.
Wij gebruiken cookies om jouw privacy te beschermen en je een betere gebruikerservaring te bieden.