Dit werd geplaatst, over mij. En als je verder leest, dan snap je wat er gaande was:
“Meta heeft me afgelopen maandag het hemd van mijn lijf gevraagd, doorgevraagd, geluisterd, weer gevraagd, geluisterd, verhelderd, etc. Een heerlijke dag met werken aan mijn bedrijf en een heerlijk vervolg, want zij schrijft de teksten voor mijn website nu, maar dan wel in mijn woorden… de heldere en korte versie dan, want ik schijn nog wel eens veel woorden nodig te hebben om me duidelijk te maken 😉. De teksten zijn in ontwikkeling evenals een aantal andere dingen en dat komt over een paar weken allemaal samen! Achter de schermen ben ik dus druk bezig met hele leuke dingen voor nóg meer bereik, zodat ik nog meer mensen kan helpen naar een leven toe waarin ze vanuit alle cellen en ziel écht weer kunnen genieten van hun leven! 💛”.
Dit is een mooi voorbeeld van hoe een nieuwe website echt weer van álles in werking zet. Nieuwe focus, nieuwe energie, klaar voor een next level en heel veel nieuwe klanten!
Leonoor heeft namelijk al een praktijk. Ze had al klanten. Maar doordat ze zich steeds verder had verdiept in het oplossen van fysieke klachten en stress, klopte er eigenlijk weinig van haar oude site. Dát was (zoals zo vaak) het teken om echt te investeren in álle nieuwe teksten.
Dus beginnen we de structuur: welke pagina’s hebben we nodig? Wat splitsen we en wat voegen we samen? Wat is logisch vanuit je lezer, niet vanuit jou als ondernemer maar wel gezien de aard van het aanbod.
We kijken naar je doel: waar sturen we op aan, wat bieden we de klant, en spelen zoekwoorden uit de SEO-strategie daar nog zijdelings in mee?
Al sparrend blijkt dan dat ik het al voor me zie. Inclusief foto’s. Dus maken we ook daar een lijstje van, de fotograaf is gebeld en ingepland.
We pakken de belangrijkste SEO-zoektermen erbij en plakken die aan de vijf hoofdpagina’s.
En dan ga ik het uitwerken.
- De homepage moet razendsnel duidelijk maken wat het is, oplost en wie Leonoor is. Check.
- De salespages moeten kristalhelder maken wat het aanbod is, wat ze kunnen verwachten, wat het kost en wat lezers nu moeten doen om ervan te profiteren.
- De over Leonoor pagina geeft dat extra stukje vertrouwen: wie is zij privé, wat is haar kijk op die fysieke pijn, wat heeft ze hiervoor gedaan? Check.
- En dan de actie. Niet zomaar ‘bel of mail’. Heel bewust in dit geval ook geen gratis weggever of checklist. Leonoor wil het liefst telefonisch contact, in alle rust, met haar fantastische warme stem en empathisch gevoel. Dus dát maken we aantrekkelijk. Via de contactpagina, dus geen ingewikkelde omwegen via formulieren of ‘gratis’ of irritante pop-ups. Ook check.
Na dat sparren (op maandag) ben ik een dag of drie, vier in de weer met alle teksten. Met pauzes ertussen om mijn hoofd leeg te maken. In die tijd ben ik niet bereikbaar en doe ik geen ander werk.
En op vrijdag valt de puzzel dan in elkaar. Kan het mapje vol Word documenten naar Leonoor. Zij zal het nalezen, her en der nog een woord veranderen, en dan kan het eigenlijk maandag direct naar de webbouwer, als de foto’s er inmiddels ook zijn.
Vlak voor het online gaan, zal ik nog even meekijken. En de webbouwer laat mij soms tussendoor ook al even wat meekijken.
Dat is hoe het gaat. Zo wordt een spardag een meerdaagse schrijf-triatlon. Met oog voor fotografie, strategie, structuur en alles wat er bij hoort. Daardoor is mijn tarief hoger dan gemiddeld, maar nog altijd vele euro’s goedkoper dan de bureaus die dit voor de grote jongens doen.
Plus: dit levert een website op die past bij jou én je klanten. Zodat je jaren vooruit kunt, als je niet weer 3 nieuwe trainingen doet dit jaar. En voor nieuw aanbod kunnen we altijd later nog een pagina toevoegen, geen punt.
Wil je ook zoiets? Misschien deze zomer? Trek aan de bel. Hoor wat er mogelijk is. Ik deel dit aanbod ook op LinkedIn, komende week. Dus je hebt nu nog een voorsprong. Of kom alvast een beetje voorproeven tijdens de Open Dag. Nieuwe data staan op mijn website, Tekst met Pit punt nl. Tot later, of spreek ik je zo?