De perfecte website bestaat niet. Dat wist je wel. Hij kan perfect lijken… op het moment dat je oplevert. Maar eigenlijk weet je dan al dat er érgens nog foutjes in zitten. En ik schrik zelf elke keer weer als ik een halfjaarlijkse opschoonbeurt doe… hoeveel moet er dan alweer worden aangepast.

Hoe kleiner je bedrijf, des te groter de kans dat je vaak moet aanpassen. Tenminste… als je ambitieus bent! Want als kleine ondernemer werk je of met een team van net zulke aanpakkers als jijzelf… en zijn acties dus snel gerealiseerd… Of je doet alles nog zelf… en dan kun je ook elk hersenspinsel meteen vertalen naar actie dus heb je waarschijnlijk ook véél informatie op je website staan.

Wil je snel opschonen? Flink de bezem erdoor? Bepalen of jouw website in deze vorm nog een paar maanden mee kan met jouw tempo?

Dan zijn dit de 4 toverwoorden die niet mogen ontbreken:

  1. Logica.
    De structuur moet er simpel uitzien.
    Net als bij de TomTom geef je de aanwijzingen één voor één. Waar moet je lezer naar toe? Niet alles tegelijk! Rust. Orde. Dan komt het helemaal goed….
  2. Helderheid.
    Je aanbod hoort te kloppen.
    Van grote lijn tot laatste detail. Op dit moment twijfel ik over een aanbod van Eelco de Boer. Echt supergoede mailing met een bijna no-brainer aanbod. Maar toch. Ik twijfel. Want nergens staat hoeveel uur video ik voor mijn kiezen krijg voordat ik die geweldige resultaten ga boeken. En nergens staat hoe lang ik daarover mag doen…. Dat bedoel ik met details. Kleine lettertjes. En prijzen graag.
  3. Beeld. Góed beeld.
    Moet ik nog meer zeggen? Je beeld is álles. En vooral; de grote afknapper als je nog steeds stockfoto’s gebruikt. Echt, ga liever drie maanden naar de Lidl en gun jezelf die fotoshoot dan nog langer met die doorsnee plaatjes je klanten weg te jagen….
  4. Persoonlijkheid. Ook vaak gezegd. Laat jezelf zien.
    En durf een grapje te maken in de tekst. Ergens. Onderaan of tussenin. Je kan jezelf nog zo professioneel ‘branden’… je wordt pas aantrekkelijk als je je menselijke kant laat zien.

Dus.
Werk aan de winkel?
Voor de zekerheid hier nog even dit lijstje. Misschien handig om ernaast te houden. Succes!