Teksten, vormgeving, strategie. Lekker die zeggenschap, maar dan mis je soms iemand die écht kritisch en creatief meedenkt over hoe het béter kan. Tijdens een spardag ben ik dus je businesscoach en copywriter in één.
Dit is ideaal als je een nieuw aanbod hebt. Of als je eindelijk meer overzicht wilt. Als je verzuipt in je website maar niet goed ziet wat er mag blijven. We schetsen en sparren. En het uitwerken achteraf? Dat doe je zelf, met inzicht en overzicht. Klinkt goed? Laten we bellen. Je investeert €750 en daarmee kun je -tig businesscoaches overslaan!
Eigenlijk is het heel raar dat ik deze dienst aanbied. Want hoort dit eigenlijk niet in het voorbereidend traject van de webbouwer? Feit is dat veel ondernemers deze stap overslaan. Ze gaan aan de gang en hakken onderweg de knopen door over welke pagina, wát ze gaan zeggen en oja, wat moet er ook alweer op die knop staan? Dat zie je terug in veel herhalingen. Dubbele blokken tekst. Onlogische lange routes naar een koopknop. En zo saai dat elke call to action verwijst naar ‘kennismaken’…. alsof er geen andere opties zijn!
Gewoon, op de flipover een schets maken van hoe de pagina’s onderling zijn verbonden. Structuur.
Per pagina een logische volgorde van informatie zodat je lezer enthousiast wordt: ofwel de customer journey.
Teksten die net wat gedurfder zijn, of juist extra zacht. Zodat het voelt alsof jij praat. Mens, geen robot.
Zodat iedereen ineens ziet:
‘Wat heb je een mooi aanbod.’
‘Ik wist niet dat je dit óók doet’.
‘Wat een lekkere duidelijke website heb jij’.
Dát soort reacties, die wil je! Want zonder zulke effecten gaat niemand kopen en je wilt meer dan alleen die complimenten, toch?
Voordat we beginnen, wil ik graag met je bellen. Even horen wat jij precies zoekt en of dat past binnen het stramien van de spardag. Ondertussen krijg ik alvast een beeld van jou als mens en van je website en onderneming. Dan gaat mijn hoofd vast 'aan' en schud ik mijn suggesties zo uit mijn mouw op de dag zelf.
Tijdens de spardag zijn we ongeveer vier uur bezig. Tussendoor trakteer ik je op een lunch bij mij op kantoor, zodat we in de flow blijven. We gebruiken de flipover en papier om creatief te blijven. De technische invoering doe je later zelf, zodat we nu creatief blijven bedenken wát we wáár zeggen en hoe dan.
Wat ik vaak terughoor, is dat klanten deze dag ervaren als een marketingtraining over schrijven voor hun eigen bedrijf. Je ontdekt welke woorden beter aansluiten bij jouw gevoel en jouw doelgroep. Ondertussen leer je alles over opbouw, bruggetjes en hoe je in het hoofd van je lezer gaat zitten. Dit is goud waard voor je toekomstige marketing!
Deze dag mag je ook gebruiken voor het samen bedenken van één geweldige salespage voor je nieuwe aanbod, of juist voor het uitstippelen van je strategie inclusief funnel. Als het maar past in die ene dag… en als we maar genoeg knopen doorhakken om jou de rust te geven om weer voluit klanten te kunnen werven!
Ik ben niet jong en wild, wel belegen en pittig 😊. Daardoor kan ik me verplaatsen in het hoofd van jouw potentiële klant. En durf ik jou tegen te spreken als je verzandt in je eigen promo… terwijl je lezer iets anders wil horen.
Marketingteksten, dat is mijn specialisme. Je zult versteld staan wat we samen op tafel krijgen als je mij de juiste vragen laat stellen. ‘Wat wil je klant?’, daar draait alles om. En wat wil jij? De beste marketing ontstaat als je er echt jóuw bedrijf van durft te maken. Dat is het leuke van eenmansbedrijven!
Mijn klanten komen uit het hele land. Daarom sparren we van 10-14 uur, zodat je eerst nog je mail kunt doen ‘s ochtends en ‘s middags de tijd hebt om thuis te komen, met je volle hoofd en blije gevoel 🙂
Mijn kantoor zit vlakbij de A7 van Drachten naar Groningen, met gratis parkeren voor de deur en lekker veel daglicht. Uiteraard regel ik koffie, thee en een fijne lunch.
Wij gebruiken cookies om jouw privacy te beschermen en je een betere gebruikerservaring te bieden.