Hoe dom was dit? Ik wilde me wel bewijzen. Voor iedereen, inclusief mezelf. Mijn eigen marketingboodschap nog scherper maken. Appeltje eitje toch?
Nou.. dat liep anders. Ik was natuurlijk wel snel. Want mijn eigen marketing doe ik er meestal toch ‘even tussendoor’. Vervolgens kreeg ik feedback op mijn huiswerk. En was ik even helemaal van de leg. Hoe kon het dat ik dit zelf niet had gezien?
Hoe stom!
Hoe dom!
Dezelfde week ‘vond’ ik nog een aantal testimonials… wel gekregen van die lieve klanten, nog niks mee gedaan… Ook stom. En dom.
Maar ook zo logisch als je weinig tijd hebt en er niet aan toekomt.
Ik vermoed dat juist dat ook bij jou speelt. Dat je het heel goed zelf kunt, of zou moeten kunnen.
Maar dat je er geen tijd voor hebt. En dat je niet altijd scherp bent op je eigen boodschap… omdat je er zelf middenin zit.
Het is niet leuk om hulp te vragen bij iets wat zo core business voelt als jouw website. Als het waar is wat ze zeggen en het is het hart van je marketing, je kernboodschap… dan ben jij toch degene die het moet vullen? Dat klopt. Dat is ook de reden waarom ik niet werk met ondernemers die zeggen ‘maak jij er maar wat moois van, jij hebt er verstand van’.
Jij kent je klant het beste! Je krijgt het alleen niet op papier, of op je website.
Dus het enige wat jij nodig hebt is iemand die jou helpt om het goed hardop te bedenken.
En dat jouw deel dan klaar is omdat je echt niet meer tijd hebt.
Dat ik het vervolgens nóg leuker opschrijf dan we het samen al in de basis hadden bedacht.
Binnen een paar dagen, zodat je zelf ook nog weet wat we hadden besproken en we die energie erin houden, liefst direct door naar de webbouwer.
Ik deel het maar even, deze reflectie. Omdat ik je er graag bij help. Voor anderen ben ik er goed in, namelijk. Wil je mijn hulp, je mag me mailen zodat we kunnen bellen. Kijk ik even mee naar jouw website. Tot later! # strategie #websites #teksten #sparren

Delen mag, graag zelfs

Wie kan deze tips nog meer gebruiken?