Tjee, wat verandert de wereld nu snel. Fletcher stuurde vandaag deze mail rond, over dat hun hotels weer open zijn.

Waarom mail ik je dit? Jouw bedrijf is misschien ook wel gewoon open, online in plaats van live of met de nodige aanpassingen, zo snel mogelijk weer. Je bent ondertussen ook bezig om alles opnieuw in te richten en aan te bieden. Compleet met technische stress. En dan moet het sluitstuk nog komen: wat zeg je er dan over? Of wat niet?

Fletcher doet het goed, dus ik deel even ter inspiratie:

Ze beginnen met het nieuws: alle hotel klaar, u kunt komen. Ze hebben zelfs al een filmpje laten maken.
Vol positiviteit, absoluut geen gezemel dus over hoe zwaar het allemaal is voor ons ieder….

Tussenkopje: gratis omboeken.

Ook helder. Want dat is het eerste bezwaar wat je denkt: je zou toch wel gék zijn om nu iets te boeken.
Nee dus. Want omboeken is gratis.

Daarna brengen ze je op een idee.

Juist nu zou je de behoefte kunnen hebben om er lekker op uit te gaan.
OK…. Zover was ik nog niet, maar hee, beste Fletcher, je brengt me wél op een idee!

Dan komt er nog wat informatie over de maatregelen die zijn genomen om RIVM-proof te worden.
Dat is niet alleen tekst, maar ook ondersteund met beeld. Slim. Ook voor de niet-lezers dus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En als uitsmijter heeft de mevrouw van de marketingcommunicatie (ik was het niet :)) een opsomming. ‘Aan alles is gedacht, zoals ….’.
Dat wekt vertrouwen. Het is geen lange lijst van maatregelen. Nee, ze hebben aan alles gedacht, zoals… Wat hier NIET staat, kan dus best gewoon goed geregeld zijn. Dat beloven ze immers!

En dan.

Super slim.

Als we nu ergens van balen momenteel, is het dat thuisblijven…. Terwijl-de-zon-schijnt….

Dus wat laten ze zien?

Die zon!

Niet eentje, maar zes dagen op rij. Voor de komende dagen. Als je nog geen onrust voelde, dan wil je nu acuut weg. Eropuit. En let ook even op de koop-knop. Nooit vergeten om je lezer in staat te stellen om in actie te komen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als je dit leest, wil je toch meteen heerlijk een nachtje of paar dagen weg.

Waarheen? Maakt niet uit!
Oh jawel. Maakt wél uit.
Nu.
Niet naar de stad. Nee… geen terrasjes.

Oeps, zegt een klein stemmetje. Is het dan nog wel de moeite waard, blijft er wel wat over?

Zéker, bedacht de copywriter van Fletcher: een paar dagen hotel hebben grote gezondheidsvoordelen:
“Ontspan, geniet en doe de nodige extra vitamine D op in het lentezonnetje tijdens een wandeling of fietstocht op de mooiste plekken van ons land, wat mede bijdraagt aan een goede weerstand. “

Dus. Als je nú nog twijfelt…

Gaaf hé? Ik geniet hier van. Dus als jij vraagt wat je wel en niet moet zeggen tegen je klanten. Nou, dit dus. En vergeet die zonnige afbeeldingen niet 😊.