Laatst sprak ik een onderneemster die een locatie verhuurt. Prachtig pand, ik was er al eens geweest! Maar het is zo’n heerlijk mens die na een paar jaar hetzelfde, ook wel weer eens wat nieuws wil. Van loondienst naar ondernemen, van dienstverlening aan grote bedrijven nu toch naar 1:1 coaching en afwisselend fysiek of juist meer zittend werk.

Op haar website stond die locatie centraal. Logischerwijs.
Maar toen ze de coaching toevoegde, paste alles wel, maar het voelde als ‘net niet’.
En waar zit dat dan in?
Meestal gaat dat om alles.

Indeling. Wat krijgt de meeste aandacht?

Fotografie: wat breng je in beeld?

Tekst. Hoe enthousiast ben je nu of nog over deze dienst?

Is je locatie leidend? Dan wil je die mooi in beeld. Op de manier waarop een lezer het direct herkend als ze de oprit voorbij dreigen te rijden. Dáár moeten ze zijn!

Komt er coaching bij? Dan wil je de mens zien. En die foto moet goed zijn. Niet eentje ‘die je toevallig nog ergens had’  maar waarop je heel dienstbaar overkomt… als coach laat je zien dat je ergens voor staat.

Doe je beiden?
Dan is een foto-collage een uitkomst qua beeld.

Maar zit je nog steeds met de tekst. Met welke begin je?

Vergeet dan niet dat je een tagline hebt naast je logo. Daar staat wat je doet en voor wie. Dus dat kan ook en-en zijn. Is het meteen duidelijk. En anders heb je daaronder nog een mega headline… en een ondertitel. Dus daar kun je ook wat kwijt. Je zorgt te allen tijde dat jouw lezer weet waar hij/zij binnenstapt.

En in je diensten? Die geef je uiteraard een eigen salespagina. Met precies de goede details, foto’s en informatie die de lezer helpen om te kiezen.

Het gekke is dat je vaak enorm blijft plakken aan je oude tekst en oude indeling. En als ze mij dan vragen en je geeft me een stuk papier, dan heb ik in een paar tellen een korte route naar een veel duidelijker resultaat.
Eerst qua indeling. En dan schud ik meestal ook direct wel een paar oneliners uit mijn mouw. Vaak op basis van woorden die je zelf al gebruikt… maar waarvan je niet in de gaten had dat je juist die mag opschrijven!

Wil je daar hulp bij? Een spardag kan superfijn zijn om je hele site even grondig door te lopen. Schrappen, schuiven en even een paar echt nieuwe kopregels en introotjes… wat leuke knoppen… handige verwijzingen en wat meer variatie… dan is je website ineens als nieuw terwijl je alleen maar hebt aangepast.
Wil je dat? Kijk even op mijn site hoe het werkt, of mail me voor een belafspraak dan kijk ik met je mee of het past.

Tot later!