Marcel Jonkers van Virtutec kwam min of meer toevallig bij me binnen. Hij heeft samen met zijn compagnon de start-up Virtutec opgezet en dat was enorm groeiende. De website was ooit wel neergezet, als concept, een eerste praatplaat. Maar nadien had niemand er meer oog voor gehad.
Wat bij een technisch bedrijf als Virtutec belangrijk is, is dat je klant het ook kan volgen. En dan niet alleen de gebruiker aan klantzijde, dus de techneut, maar ook de inkoper en de Algemeen Directeur. De salespage zijn daarom flink versimpeld. We geven voorbeelden wanneer 3D handig is. Zinnetjes als: ‘hiermee laat uw salesmedewerker direct zien waar het gesprek over gaat’. Leuk detail: Salcon was een samenvoeging van Sales en Configurator… maar pas als je het woord salesmedewerker leest, wordt die link duidelijk… althans, voor de lezer die er de eerste keer over hoort.
We hebben in korte steekwoorden de spreektaal van Marcel omgewerkt tot webteksten. Nu begrijpen mensen zonder technische of 3D-achtergrond het verhaal tenminste ook!
Eén van de andere opvallende dingen was de Over Ons pagina. Bij elk van de medewerkers stond een grappige afbeelding van een Hero Man. Een paar dagen na onze spardag had Marcel ze gelukkig vervangen door gewone foto’s van de echte mensen achter de schermen. Zo zie je maar, je hoeft niet altijd een complete fotoshoot te doen om je pagina te verbeteren.
Wij gebruiken cookies om jouw privacy te beschermen en je een betere gebruikerservaring te bieden.