Nicole Steinbusch is zo’n aanpakker die zelf al van alles had gedaan, maar toch steeds terugkeerde naar de mensen in het onderwijs. Hoewel ze zelf niet meer voor de klas stond, wilde ze dolgraag hier de mensen coachen en begeleiden om te zorgen dat zij het er naar hun zin hebben en houden. Daarvoor moest de website meer richting onderwijs geschreven worden. Die uitdaging legde ze bij mij.
Herhaling van relevante zoekwoorden op de contactpagina.
Samen met businesscoach Jolanda Wicherson had Nicole al grote stappen gezet. Ze was vanuit haar coachingsopleiding erg gericht op de loopbaancoaching, maar merkte wel dat ze niet blij werd van mensen helpen met hun CV en sollicitaties. In eerste instantie durfde ze dat stuk echter niet los te laten.
Het leuke was, dat wij toen gingen doorpraten over haar andere aanbod: de coaching specifiek voor leerkrachten en teamleiders in het onderwijs. Maar ze vertelde er ook bij dat ze het eigenlijk zo zonde vond om daar één iemand te helpen. Terwijl het zoveel effectiever zou zijn om het hele team te begeleiden. Maar dan had je toch een ander aanbod nodig, want dan was de beslissingnemer niet meer de leerkracht zelf.
Durven kiezen voor hardere foto’s.
Specifiek benoemen, zoals ‘een team om te huilen’.
Het aanbod kreeg dus 3 takken. Zodat Nicole rustig kon opschuiven naar grotere trajecten met een langere aanloop, maar meer resultaat en nog meer voldoening. De grootste verandering zat namelijk in de taal. Als je haar teksten las, had ze elke willekeurige coach kunnen zijn. Nergens zag je dat het ging over het onderwijs, over de klas, over veeleisende ouders, over reorganisaties die zo frustrerend zijn. Het was zó voorzichtig omschreven dat heel erg vlak bleef….
Toen Nicole ging praten en ik degene was die ging schrijven, heb ik haar woorden laten staan en konden we het concreet maken. Het hoeft niet formeel om professioneel te ogen of indruk te maken! Ook haar eigen ervaring maakten we concreet, omdat ze het eerst nauwelijks benoemde. We gebruiken de logo’s van aangesloten verbanden om het vertrouwen te vergroten. En we hebben de negatieve zinnen uit de testimonials eruit gelicht om te zorgen dat het écht gelezen en écht herkend wordt… het fijne gevoel volgt daarna vanzelf en dat is veel geloofwaardiger.
Over Nicole, lang verhaal, maar leest als een trein, zelfs als je alleen de eerste zin van elke alinea pakt.
(persoonlijke coaching)
Jezelf laten zien in alle openheid…. Zo krachtig!
Twee jaar later kwam Nicole terug voor nóg een salespage. Eentje die ze ook kon printen en als flyer of offerte kon presenteren. De focus lag compleet op het onderwijs, de losse coaching was weg en nu wilde ze meer lange trajecten. Een goede tekst bij een eerste gesprek moet ervoor zorgen dat de organisatie vanuit hun enthousiasme sneller een ‘ja’ kunnen geven en dat ze er niet 3x heen hoeft voor grotendeels hetzelfde verhaal. Het geschreven verhaal is bovendien een fijne ruggensteun voor haar mondelinge presentatie; we hebben precies uitgekiend wat ze moet zeggen en op welk moment de ander dát stukje informatie wil horen. Haar eigen webbouwer gaf er weer invulling aan.
Wij gebruiken cookies om jouw privacy te beschermen en je een betere gebruikerservaring te bieden.