Joanna Bos benaderde mij omdat ze na jaren als interimmer nu meer met losse klanten wilde werken, vanuit haar eigen locatie, gericht op haar eigen kracht. Ze had geen zin in zomaar weer een tekstschrijver maar vroeg zich af of ik daadwerkelijk iets anders kon betekenen voor haar site.
Hier zie je dat je hoe je de kans vergroot dat mensen in actie komen: je geeft een 2e optie….
We hebben dus eerste gebeld, zoals ik dat meestal doe. In dat gesprek kon ik haar wijzen op de clichés die zij toch in haar website had. En het aanbod ontbrak: omdat ze altijd maatwerk offertes maakte, kon je nergens op haar website een concreet coachingsvoorstel vinden. We spraken dus af om één krachtige salespage te maken: eerst samen bedenken tijdens een spardag, de dag erna zou ik het uitwerken in complete tekst.
Joanna had keurig gedaan wat ze geleerd had: haar website draaide om de potentiële klant en om die doelgroep wat specifieker te maken, had ze zich gericht op vrouwen. Ik wilde haar website echter meer laten draaien om haarzelf. Daarom nodigde ik Joanna uit voor een groepstraining waarin inderdaad het kwartje viel: het ging om háár, en mensen die daar bij aansluiten mogen zowel mannen als vrouwen zijn, het gaat erom dat het bikkels zijn. Die term was dus het eerste waar we de spardag mee begonnen.
Deze combi: hier zie je hoe krachtig een homepage kan zijn als je durft af te wijken.
Rest van de foto’s uit de salespage, daar zitten mooie blokken op. Hier zie je dat we selecteren op probleem in plaats van man/vrouw.
De uitdaging van Joanna was dus de switch van aanbod naar coach. Zodra ze ging benoemen dat haar aanbod kan gaan over werk en/of relaties en/of bedrijf en/of gezondheid, dan ben je de lezer kwijt. Maar wij ontdekten dat er wel degelijk één ding was dat haar klanten bindt: ze zijn nuchter, druk, doorpakkers en doorlopers. Type topsporter. Wars van zweverig gedoe.
De kortste klap was dus om de homepage direct te verhelderen. ‘Dit gaat over coaching voor bikkels’. ‘En dit is waarom je hier bij Joanna moet zijn’. Daarmee werd de homepage direct lekker licht, Joanna vond het toen al leuk! Daarna maakten we de aanbodpagina. Waar het eerst leek alsof ze daar geen prijskaartje aan kon hangen, werd het nu al snel helder. De impact van de coaching kon hetzelfde zijn, maar ze kon er wel twee soorten coaching van maken: de snelle doorpak-dag voor direct resultaat, en de iets uitgesmeerde sessies met dezelfde impact maar met tijd om wat meer na te denken. De tekstblokjes zijn kort maar pakkend en uiteindelijk doorloopt de lezer alle emotionele stadia die nodig zijn om te kunnen beslissen. Opzet geslaagd, uitvoering precies passend bij Joanna! Haar eigen webbouwer pakte het op en na ons telefoongesprek had ze al een fotoshoot gedaan voor meer eigen foto’s.
Hier zie je het aanbod in 3 versies goed terug.
Wij gebruiken cookies om jouw privacy te beschermen en je een betere gebruikerservaring te bieden.