Het lastige bij Harriëtte was dat ze meerdere invalshoeken had die ze wilde combineren. Ze had haar eigen topsport-achtergrond als voormalig wielrenster en marathonschaatster. Dat wilde ze koppelen aan de metafoor van het vliegwiel, waarin zij met haar HRM-diensten haar klanten zou lanceren naar een fijner en duurzaam bedrijfsresultaat.
Vooraf gaf ze aan dat ze ook graag iets wilde met het agrarische… ze was opgegroeid op de boerderij van haar ouders en zag daarin een belangrijke basis voor haar nuchtere aanpak. In de sparsessie hebben we alles naast elkaar gezet. De topsport ging vooral over haarzelf. Het was dus logisch om die metaforen vooral een plek te geven op de over-mij-pagina. De klant heeft er namelijk niet altijd wat mee te maken. Het agrarische bleek al snel veel breder: het ging Harriëtte om de stoere mannenwereld, de productiebedrijven, vaak familiebedrijven, waarbij mannen om tafel die er geen doekjes om hoeven te winden.
‘Zég dat dan’, is vervolgens mijn credo en dus staat er nu op haar homepage dat ze het liefst werkt voor stoere mannenbedrijven in de techniek, bouw, agrarische sector of metaal. Precies haar woorden, maar samen bedacht. Door keuzes te maken over de insteek per pagina, creëerden we lucht en ruimte om op de andere pagina’s het resultaat van de klant meer centraal te stellen. Bovendien hebben we de termen zo gekozen dat we datgene noemen wat Harriëtte het liefste doet, namelijk het meedenken op (hoog) strategisch niveau. De uitvoering waarmee ze drie jaar geleden begon als ondernemer, verdwijnt uit beeld zodat er ruimte komt voor kwalitatief uitdagender projecten.
De vormgeving kon er vervolgens direct mee aan de slag. Voor de nieuwe foto’s hadden we een wensenlijst. De lancering zou daardoor iets langer duren, maar die tijd konden we vullen met al vast goede inhoudelijke berichten voor LinkedIn die we tijdens de lunch bedachten. De call to action is één en al enthousiasme: Bel maar, ik kom graag langs.
Zoals je aan het appje hiernaast ziet, is Harriët zelf ook heel blij met het resultaat!
.
Wij gebruiken cookies om jouw privacy te beschermen en je een betere gebruikerservaring te bieden.