Marianne had nog helemaal geen website toen ze bij mij kwam. Ze gaf Powerwalk lessen vanuit haar eigen passie, maar wilde dat laten groeien én had allerlei ideeën over wat ze nog meer kon aanbieden. De website moest dus de basis worden en omdat alles, echt alles nog bedacht moest worden, werd het geen Spardag maar een heel websitetraject.
Herhaling van relevante zoekwoorden op de contactpagina.
Het lastige van Marianne’s site Believe.nu was dat ze meerdere diensten wilde aanbieden. De simpelste waren de groepslessen met open inschrijving die ze al deed. Die wilde ze uitbreiden, maar ja, daar had ze nog geen locaties en tijden voor. Dat mocht allemaal groeien in de loop van de tijd. Samen maakten we een salespage waarin we alle informatie bij elkaar zetten met de optie om alvast contact te leggen of als lezer zélf een voorzet te doen op welke locatie ze graag wilden Powerwalken. Op die manier kan Marianne dáár gaan lopen waar de belangstelling er is. De salespage moet ervoor zorgen dat mensen wel enthousiast worden en meedoen aan de proefles, zodat je ze in feite al ‘binnen’ hebt.
De grote valkuil van Marianne was dat ze enorm geneigd was om het Powerwalken te promoten. Hoe goed het voor je is, hoe leuk, hoe fijn, hoe makkelijk. Als ik doorvroeg, gaf ze hetzelfde rijtje maar dan via de citaten van haar klanten die al even enthousiast zijn. Wat ze vergat, was zichzelf promoten. Powerwalken bij Marianne, op haar locaties (regionale vindbaarheid via SEO!) en vanuit haar achtergrond. Het is nooit de bedoeling dat je alleen je branche promoot, het moet uiteindelijk wel leiden tot deelname aan jouw lessen en niet die van de concurrent.
Durven kiezen voor hardere foto’s.
Specifiek benoemen, zoals ‘een team om te huilen’.
Marianne gaf al lessen aan particulieren, maar wil het powerwalken ook introduceren binnen de zorg. Zorgpersoneel kan zo fitter worden en duurzamer inzetbaar blijven, en voor cliënten is het ook een verantwoorde manier van bewegen met positieve effecten. Daarnaast helpt ze mensen die willen afvallen. Dat werd een beetje veel. Haar hoofdmoot is Powerwalken. De gewichtsdoelen hebben we dus als aanvullend aanbod genoemd op de salespage van de losse lessen, zonder er al te diep op in te gaan. Het staat dus wat verborgen maar wordt wel benoemd, met contactknop om meer info te vragen.
Marianne had het hele plan al in haar hoofd, maar dat moest wel zichtbaarder worden voordat ze zichzelf kan uitnodigen bij directie of projectgroep. Daarvoor maakten we de pagina waarin we de resultaten benoemen die specifiek zijn voor de zorg. En ook alvast bezwaren wegnemen over details als veiligheid, begeleiding, risicobeperking. We geven ook hier twee opties voor actie: de uitnodiging om eens te sparren over het structureel inzetten van Powerwalken voor de vitaliteit binnen de organisatie. En een lagere drempel: het sparren over Powerwalk als eenmalig onderdeel op bijvoorbeeld feest of personeelsdag, zodat ze kunnen ‘voorproeven’. Een organisatie krijgt dus andere woorden, maar eigenlijk het hele verhaal vanuit een ander perspectief. Hoe gezond en leuk het is, dat komt op de tweede plaats. Vertrouwen staat hier voorop.
Over Nicole, lang verhaal, maar leest als een trein, zelfs als je alleen de eerste zin van elke alinea pakt.
(persoonlijke coaching)
Jezelf laten zien in alle openheid…. Zo krachtig!
Nieuwe foto’s geven meteen de sfeer en gezelligheid van Marianne’s lessen weer. Op de pagina over haar laat ik haar bovendien zien als de allrounder die ze is, met een rugzak vol levenservaring! Zelf vond ze dat eerst overbodig, want niet relevant voor het Powerwalken. Maar wie ze als mens is, vormt haar als ondernemer en trainer en is dus juist de unieke mix van wat ze doet. Ook de contactpagina krijgt haar persoonlijke tintje mee door een lekkere open foto. Refresh Marketinggroup pakte de vormgeving en de SEO op.
Wij gebruiken cookies om jouw privacy te beschermen en je een betere gebruikerservaring te bieden.