Gepubliceerd
Tips over je website, je marketing, consumentenpsychologie, vormgeving, fotografie en irritante of juist vrolijke voorbeelden van wervende websites, die vind je hier.
Noem je probleem of je oplossing?
Op de een of andere manier trek ik ze altijd aan: ondernemers die wel aan marketing willen doen, maar die vooral niet het hele rijtje van de marketinggoeroe’s willen afwerken. Ze willen niet te gladjes overkomen, niet écht verkopen en zeker...
Hoe voorkom je dat je schreeuwerig wordt?
Veel ondernemers zijn bang om schreeuwerig over te komen. Ze willen geen grote beloftes doen en van alles roepen over wat zij bereikt hebben. Maar jezelf blijven en je eigen pad volgen heeft ook risico’s. Je loopt het risico dat als je ‘zomaar’...
Wat ik ontdekte over energiewoorden
Bij een goede coach kunnen er in één middag allemaal kwartjes tegelijk vallen. Ken je dat? Ik had het begin deze maand, bij Selma Foeken. In het vorige blog had ik het ook over haar. We deden onder meer een oefening met kernwaarden, ken je die?...
Hier schrok ik me echt rot van
Afgelopen maandag zat ik bij Selma Foeken in Driebergen, op een inspiratiemiddag voor ondernemers die hun talent willen verzilveren. Maar ik zou bijna afzeggen. Want een paar dagen ervoor verstuurde ze een blogartikel met de titel: verkoop jij tijd of kost je tijd? Ik...
Durf jij te vragen?
Kijk eens op je website. Hoeveel pagina’s beginnen met een vraag? En in welke pagina’s heb je vragen verwerkt in een opsomming? Vragen stellen kan héél verleidelijk zijn. Maar ook best riskant. Een vraag vráágt, bijna letterlijk, om door te...
Waarom vertelt je webbouwer dit niet?
‘Wát een intensieve dag’, zuchtte mijn klant gisteren na een Verbeterdag met mij. ‘Maar er is één ding wat ik niet begrijp. Waarom vertelt mijn websitebouwer me dit niet?’ Hier lees je wát mijn klant bedoelde, en mijn idee over het waarom. Plus...
Hoe vind je een goede tekstschrijver?
Een goede copywriter kopiëert, letterlijk. Hij of zij schrijft namelijk op wat jouw klanten zeggen. Precies zoals het verteld is, je klanten zouden zweren dat ze het zo verwoord hebben. Dát is ook de bedoeling. De potentiële klant, de lezer...
Lever veel en gratis! Of niet?
Als je mij al wat langer kent, weet je dat ik fan ben van een gratis pagina. Maar: de menuknop ‘Gratis’ is niet een pagina die jouw webbouwer direct voor jou klaar zet. De meeste ondernemers hebben ‘m niet eens. Terwijl je er toch een waardevol...
Heb jij ook moeite met uniek zijn?
Iedere ondernemer wil uniek zijn op zijn website. Nee, ze willen het niet, ze moeten. Want als jij niet uitlegt waarom de lezer bij jou moet zijn, hoe kun je dan verwachten dat die lezer voor jou kiest? Eén van de dingen die absoluut helpen om...
Meer tips in je mailbox