Als je me al wat langer volgt, ken je mijn afkeer van social media. Ik ben er vaak… maar nooit lang. En als ik geen ondernemer zou zijn, zou ik het waarschijnlijk al lang van mijn telefoon gegooid hebben. Hoewel… ik probeer mijn tijdlijnen wel zo te beïnvloeden dat ik events en activiteiten krijg aangeboden waarvan ik anders het bestaan niet zou weten.

Maar je snapt: ik spit direct mijn oren als ik businesscoaches hoor zeggen dat je niet meer op socials hoeft voor je klanten. Zou het echt?!?!

Maar helaas. Ik klik dus door en activeer daarmee de ‘tag’ die via die website doorgeeft aan de socials dat ik interesse had… en vervolgens krijg ik allemaal advertenties van diezelfde businesscoach… jawel: op Facebook en Insta!

Ze gebruiken het dus zelf wel, maar … niet live, niet echt, niet in eigen persoon, maar wel als advertentiekanaal. Dat heeft twee zijdes.

Enerzijds: je hoeft dus niet meer steeds op je socials. Pfff…heerlijk!

Anderzijds: je laat een advertentie draaien die de connectie alsnog moet maken met die potentiële klant. Mmm, hoor ik mezelf dan denken: wil ik dát? Is dat dan nog persoonlijk genoeg?

De truc – of het dilemma – is dus: je kunt het afkopen. Door zelf niet meer op de socials te zitten. Maar daar nog wel een advertentie te laten draaien.

Geen tijd investeren. Maar wel geld.

Ik zit nog op de wip.
Zuinig als ik ben, vind ik dat maandelijkse budget dat wordt afgeschreven toch nog wel een drempel. Maar ik neig wel steeds meer naar die optie.

Hoe sta jij daarin?

Officieel is adverteren niet mijn niche. Maar ik heb in de loop der jaren zoveel webinars gevolgd over de opbouw van een goede advertentie, zo vaak feedback gegeven en zo vaak meegekeken met klanten, dat ik je best durf aan te raden om een ZOOM-sessie met mij te gebruiken voor het optimaliseren van 3 van jouw advertenties. Inhoudelijk, dus wat zég je er eigenlijk.
Wat beloof je?
Wie spreek je aan?
Hoe zorg je voor die doorklik terwijl je ook alvast een inkijkje geeft?

Dat is niet alleen tekst, maar zeker ook strategie!
Helemaal mijn straatje dus, en voor 150 euro word je héél veel wijzer en verspil je geen geld aan een slechte advertentie. Vanaf volgende week komen er weer plekken vrij in mijn agenda. De agenda om online te boeken vind je hier.