Zakelijk én toch persoonlijk

Rieneke’s site zag er op het eerste gezicht wel netjes uit. Beetje verouderd, klein lettertje, weinig tekst. Met een  opfrisbeurt zou ze weer bij de tijd zijn. Maar…. als je goed keek, stond er geen concreet aanbod. Wél haar diensten, namelijk coaching. Vrij breed. Heel algemeen. En als je doorklikte kreeg je geen concrete informatie over wat het zou kosten om klant te worden, en wat Rieneke dan voor je kon doen. Dat kon beter!

Rieneke had één groot voordeel: haar praktijk draaide lekker en ze wilde specifieker worden, en ze had al goed voor ogen hoe dan. Op mijn vragen kon ze dus heel helder aangeven wat ze wél wilde en wat niet.
Al sparrend hadden we dus ook zomaar op papier wat haar coachingstrajecten dan zouden inhouden… het prijskaartje kon ze dan zelf nog invullen. Achteraf blijkt vaak dat ondernemers ineens hogere tarieven durven te vragen als de nieuwe site online is: puur omdat ze inzien dat ze hun toegevoegde waarde eindelijk zichtbaar hebben gemaakt. Een prachtig bij-effect!

De salespages waren nodig voor 3 diensten, en omdat de insteek ook anders werd, bedachten we ook een nieuwe opzet voor de homepage.
Vier pagina’s schrijven is pittig, dus mocht ik dat doen in een uitwerkdag direct na onze spardag. De pagina’s Contact en Over Ons waren in de basis al goed en hoefden dus weinig sturing. Toen de teksten klaar waren, kon Rieneke er nieuwe foto’s bijvoegen, de foto van de schetsen meesturen en het hele pakket was kant en klaar voor de webbouwer. 

Het eindresultaat valt op door de rust en zakelijke maar toch zachte uitstraling, het is nergens schreeuwerig geworden. Ik ben er blij mee, en Rieneke ook. Dit mailde ze na ontvangst: “Hé Meta, Bedankt voor de super leuke en inspirerende dag van vandaag. Weer veel geleerd en ook veel inzichten gekregen. Dankjewel!”

Dit zei Rieneke achteraf:
“De spardag was sowieso wat ik gehoopt had: gezellig, inspirerend, meedenkend. De uitkomst past echt bij mij, je merkt ook dat het helpt om zo om beurten dingen te roepen en zo steeds scherper te krijgen wat mijn doelgroep nu echt wil en hoe dat moet klinken. Ik vond het heel knap hoe jij dat dan passend maakt en het de dag erna ook nog allemaal uitwerkt. Iemand aan wie ik het vertelde kon niet geloven dat jij dat zo snel zou kunnen. Maar nu ik heb ervaren hoe intensief dat sparren is, snap ik het wél en voel ik ook hoe goed het werkt. Dankjewel, ik heb weer veel geleerd en inzichten gekregen waar ik ook weer mee verder kan.”

Voor alle andere verzoeken: