OEPS. Je website nét niet goed genoeg?
Je website is mooi. Prachtig! Alleen, je had gehoopt dat deze je meer klanten zou opleveren.

Hij kan dus beter, blijkbaar. Maar HOE? En waar moet je beginnen?

Check dit.

Top 3 punten die je in orde MOET hebben om te scoren:

  1. Als je korte teksten hebt: kort mag, maar dat moeten ze nog wel iets zéggen. Geef ze kracht door emoties toe te voegen, geef vertrouwen door in te gaan op twijfels en problemen en informeer ook over details: dat maakt de tekst langer maar geeft ook alles wat je lezer nodig heeft om te kopen.
  2. Als je enige boodschap is: ‘Bel voor meer informatie’;  dan héél snel aan de gang met je aanbodpagina’s. Mensen bellen niet meer. Ze surfen. En dan beslissen ze. Of ze willen bellen, of liever nog direct kopen. Hoezo al dat gebel? Zorg dat je verhaal online staat als een huis. Dan is bellen gewoon alleen voor klanten.
  3. Als je homepage een grote puzzel is? Een klantvriendelijk menu maken. Je menubalk ‘sticky’ dus continu in beeld, ook bij het scrollen. En binnendoortjes maken: vanuit de ene pagina verwijzen naar een logische volgende zodat je tijd geeft om meer te lezen… en na te denken. Heb je dat niet? Weinig kans dat je bezoeker klant wordt… die klikt zo weer weg.

 

En 4 punten die al helemaal niet meer mis mogen gaan, maar controleer toch even:

  • Als je letters verdwijnen op kleurenfoto’s of slecht leesbaar zijn:  je vormgeving aanpassen, net zo lang totdat het wel goed staat en anders een andere foto.

 

  • Als je site op een smartphone krimpt naar smurfenformaat; heel snel en stil laten overzetten naar een modern en vooral  responsive thema.

 

  • Als je nog www in je URL hebt staan in plaats van httpps ervoor: direct een SL-licentie aanvragen bij je hostingpartij, zodat jouw lezer veilig kan surfen en er zo’n mooi slotje staat.

 

  • Als je nog altijd piepkleine of bar slechte foto’s hebt: word wakker, niemand koopt van bedrijven die geen fotograaf kunnen inhuren, want dát is wat je uitstraalt.

 

Gedaan? Dit zijn zeven punten waar het vooral bij kleinere ondernemers nog wel eens mis gaat. Kleine ondernemers die hun passie vanuit hun tenen halen. Die écht goed werk doen en ook altijd via-via hun klanten en opdrachtgevers binnenhaalden. Ze hebben een verhaal, maar grote moeite om dat verhaal als één sterk geheel naar buiten te brengen.

Want tja, waar moet je beginnen? De één zegt dit, de ander dat. En blijkbaar is er dus toch nog van alles op aan te merken. Los van het feit dat je zelf ook al had geconstateerd dat die website jou niet aan nieuwe klanten ging helpen.

Ik ben Meta Groot Antink van Tekst met Pit. Copywriter speciaal voor websites. Ik help vooral kleinere ondernemers die een goed verhaal hebben, maar dat slecht naar buiten brengen. Die ondernemers hebben het nu moeilijk. Ik help ze met advies. Met een cursus. Of met een heel traject waarmee je je website én je marketingteksten naar een persoonlijker niveau tilt. Hier krijg je een idee van wat zoiets kost.
Laat het me weten als er iets bij zit waar je zin in hebt. Mijn agenda voor 1:1 werk zit vaak redelijk vol, en wil je een funnel of e-mailmarketing, dan heb ik nog meer opties voor je!