fbpx

Grappig. Ik zeg best vaak tegen klanten: jouw websitebezoeker zit met de hand aan de trekker. In dit geval: met de wijsvinger op de muis om jouw site weg te klikken. Zo zat ik zelf net ook, maar dan andersom: klaar om klant te worden.

Toch deed ik het niet.

Waarop haakte ik af? Het was toch een geweldig aanbod.

Vijftien euro voor een masterclass? Allemaal woorden als kickstart, killer lancering, focus, formats?

Maar ik raakte geïrriteerd. Op de hele salespage stonden wel vier knoppen, allemaal in fel oranje op blauw, de geijkte formule voor actie.

Er stond ook nog iets over 100% garantie. Nul procent risico.

Mooi.

 

Maar deze ondernemer vergat iets.

 

Want ondernemers die snel enthousiast zijn, reageren dan wel. Maar ik ben stiekem ook wel een controle-typje. En ik wil best veel beloftes, maar ook details waaruit blijkt dat je het waar maakt.

Wat is die garantie dan? En waarom zie ik ineens bij die 15 euro dat het om een maandabonnement gaat. Hoezo uitproberen 30 dagen? Wanneer kan ik dan opzeggen? Oftewel: wanneer zit ik er aan vast.

Het is heel simpel.

Als ik nu de lettertjes niet kan vinden om details te weten, kan ik straks de lettertjes niet vinden om me af te melden.

En nog iets: dit verkoopverhaal stond op een landingspagina. Die zijn ingericht om jou rechtstreeks te ontvangen vanuit een mail of een advertentie. Je hoeft dus niet langs de homepage.

 

Daarin zit dus het nadeel.

 

Ik werd onzeker van deze pagina. Want ik kon nergens checken via een menu wie deze ondernemer was. Ik kon geen blogs lezen. Of iets vinden over dat abonnement. En die leuke aanbieding was inclusief een ‘inloopuur’, maar ik kon nergens vinden op welke locatie? Amsterdam? Maastricht?

Tuurlijk. Met enig googelen ben je er ook. Aan de URL kon ik ook wel zien hoe het bedrijf heette. En het was geen Maastricht, maar Brabant. Voor mij vanuit Friesland net zo onhandig J.

Maar goed.

Ik hou er niet van, landingspagina’s. Je vermijdt afleiding, zeggen ze. Maar ik bepaal als lezer zelf wel of ik méér of minder wil weten voordat ik ergens op klik. Ook al is die knop nog zo fel oranje en is de aanbieding alleen tot vandaag 23.59 geldig.

Ik wacht wel even. Geheid dat ik over een paar weken dezelfde unieke kans zie langskomen. Op landingspagina’s vind je namelijk ook nooit een datum terug … wie weet, wordt dit nog vervolgd :).

Delen mag, graag zelfs

Wie kan deze tips nog meer gebruiken?