In het MKB staat je product voorop, niet de persoon. Toch waarderen bestaande relaties jullie om dat persoonlijke contact, jouw drive als directeur-eigenaar of de extra betrokkenheid. Dat zie je wel, maar hoe vertaal je dat naar je website?
Als je niet oppast, verval je zo weer in al die saaie clichés die iedereen roept. Ook op je nieuwe website. Terwijl je het zo graag verfrissend anders wilde. Nuchter en concreet, maar wel extra uitnodigend. Dán werkt het namelijk voor je.
Toch weer terug naar die ouderwetse know-like-trust dus … Waar marketing op is gebaseerd, voordat social media zelfs maar bestonden.
Een goede website ondersteunt wat jij vertelt als je aan tafel zit bij prospects, als je netwerkt of op een beurs staat.
Dat is namelijk de ruggengraat van je verhaal, maar dan wel verwerkt als een customer journey vol verleiding…
Je gezicht laat zien. Letterlijk, met fotografie en in woorden, als persoon of met je hele team. Klanten verbinden zich graag met mensen.
Je visie delen.
Bevlogen, als een storyboard. Vanuit je eigen achtergrond, geen saaie historie. Dan weet klanten waar je voor staat.
Sfeer toevoegen. Dat is namelijk ook gewoon verwachtingen managen. Zodat klanten voelen dat hun order in de beste handen is bij jullie.
Zodat iedereen ineens ziet:
‘wat heb je een mooi aanbod.’
‘Ik wist niet dat jullie dit óók doen’.
‘Wat zijn jullie goed bezig’.
Dát soort reacties, die wil je!
Met een krachtig overkoepelend verhaal op de homepage bevestig je direct dat je lezer hier goed zit. Dat geeft rust. Vertrouwen. Zodat je lezer binnen no time kan doorklikken naar zijn werkelijke interesse: de aanbodpagina. Die basis moet ijzersterk zijn. De pagina’s met productuitleg of een eventueel klantportaal laten we dus eerst zoals het is. Scheelt een hoop gedoe.
Jouw klanten willen scannen en beslissen. Niet tien keer doorklikken. Ze zoeken relevante info op één plek. Inclusief koopknop of button voor contact. Daarom stuurt bij mij elke pagina aan op één specifieke, logische opvolging. Die structuur is bij de meeste ondernemers veel te plat en dat kost klanten. Ik maak het sneller en meer conversiegericht.
Uiteraard grasduin ik door je hele site heen en scherpen we alles aan. Die oh-zo- belangrijke oproep om te bellen wordt dan véél aantrekkelijker. Kopregels en call to actions laten we uitstralen wat past bij jouw bedrijf: verleiden, of laten lachen, of supersnel laten beslissen. Wat we willen, is dat ‘het brave’ eraf is en dat we de lezer echt uitnodigen om te reageren, op verschillende niveaus en manieren.
Tot slot maak ik een steengoede ‘Over ons’ pagina. Geen geneuzel, maar wel een pagina die verklaart waarom jouw business de beste keuze is voor je lezer. In 9 van de 10 gevallen is dat verhaal er écht wel. Inclusief die gouden oneliner. Een paar goede quotes. Zodat je anderen laat bewijzen wat je liever niet over jezelf zegt. Onderscheidend vermogen, dat zoeken we.
Inclusief voorgesprek, interview, uitwerking basisteksten, oneliners, call to actions.
Plus wat op tafel komt: opmaakinstructie, fotosuggesties, feedback op structuur en vormgeving, ideeën voor marketing en lancering. Kortom: ik denk met je mee en lever wat nodig is.
Ik ben niet jong en wild, wel belegen en pittig 😊. Daardoor kan ik me verplaatsen in het hoofd van jouw potentiële klant. En durf ik jou tegen te spreken als je verzandt in je eigen promo… terwijl je lezer iets anders wil horen.
Marketingteksten, dat is mijn specialisme. Je zult versteld staan wat we samen op tafel krijgen als je mij de juiste vragen laat stellen. ‘Wat wil je klant?’, daar draait alles om. Jij mag op het tweede plan, maar ik heb je wel nodig voor die uitgebreide sparsessie vooraf. En nee, ik doe geen zaken met de inkoper of de marketingmanager. Het is jóuw bedrijf.
Kom jij bij mij op kantoor in Burgum zodat niemand je komt storen? Ik zit vlakbij de A7 van Drachten naar Groningen.
Of kom ik bij jou zodat ik direct een beeld heb van jullie bedrijf?
Laten we eerst even bellen!
App naar 06 4990 8005 of mail meta@tekstmetpit.nl.
Als ik geconcentreerd zit te werken, bel ik je zsm terug.
We zijn allebei druk,
mail even voor een telefoontje op afspraak
Of prik éérst die belafspraak voordat de agenda’s nog voller is.
Meta Groot Antink: 06 4990 8005 per app of mail meta@tekstmetpit.nl